torsdag 20 januari 2011

Baba ganoush?

Helgen närmar sig med stormsteg, farmor har anlänt men här blev det tyvärr sjukstuga idag.

Alice vaknade varm som en kamin imorse, så hon har varit hemma idag med hög feber. Henry fick gå på dagis, han kör ju fortfarande inskolning. Men han fick också feber under dagen så jag fick åka & hämta lillsorken lite tidigare. Då satt han så sött och läste en bok på dagis, men med världens märke på kinden. Kraken hade stått på örona på den isiga gården. Ja det är inte lätt att vara liten. Men han var glad ändå.

Alice har pratat i en veckas tid om att hon ska åka och bada på badhus när farmor kommer.. och nu går ju inte det när hon är sjuk. Tyvärr. Livet är grymt ibland.

Idag svängde jag förbi POP, det var sista rycket på deras rea nämligen. En "okynnessväng lixom".. vi behövde inget mer därifrån. Trodde jag. Checkade ut med 16 plagg.. Gick runt bland fyrtiotolv barnvagnar och tänkte "ja men den här kan ju vara bra att ha" och "den här kan ju vara bra att ha".. ja frågan är vem som är mest lurad egentligen? Men det kändes väldigt bra när jag kom hem med mitt lass. Så jag väljer att se mig själv som vinnare i det hela. :-)

Fredag imorgon som sagt var, jag klurar på att göra någon form av Libanesisk buffé... någon som har några grymma recept att dela med sig av?

Hoppas ni får ett fint avslut på veckan & glöm för guds skull inte att köpa med ett knippe tulpaner hem, ja eller två för all del.

Puss Lina

2 kommentarer:

  1. Massor av "krya-på-er-kramar-o-pussar" från faster!

    SvaraRadera
  2. Tack!!

    Hoppas allt är bra på öjn!
    Vi ses snart :-)

    Kram L.

    SvaraRadera