onsdag 1 december 2010

Kan man bli annat än glad?

Vaknade till ett -17 gradigt Spånga, det riktigt knarrade under fötterna när jag gick till bilen.

Trots att jag egentligen inte alls hade tid så bestämde jag mig för att inleda dagen med att gå på en föreläsning av Klas Hallberg. Vilken dåre :-) Han är en riktig värmlänning och vad han än sa så lät det så himla kul att jag skrattade mest hela tiden. Men tänk om nått han sa var på allvar? Då missade jag det totalt..

Sen var det några kaos-stressiga timmar innan dagen var slut. Rundade av med en "familjen annorlunda -shopping" på Ica Maxi. Och trot eller ej men jag gillar ju att glida runt där, spenderar lätt en timme.

Kvällen bjöd på lite mera jobb men även avslut på mitt el jobb. Äntligen är sista adventsstjärnan uppe! Känns bra. Jag försöker ändå att det här med julen med ro. Självklart vill jag ha juligt & fint men jag tycker ändå Ernst (kirscehnmesserscmittersteiger) sa det ganska bra, nu minns jag inte ordagrant men jag tar med mig det i stil med: julen handlar inte om att "flest tomtar vinner". Och det har han ju så rätt i, julen handlar så mycket annat. Om att umgås & mysa. Man får fokusera på de som är viktigt för en själv.

Kan det tex bli mer juligt än en skinkmacka med skånsk senap på & ett glas riktigt kall mjölk precis innan man går och lägger sig den 23e? Nej jag tror inte det.

Avslutar med en länk till något som gjorde mig väldigt glad!
http://lisabogren.se/bloggen/?p=1793&cpage=1#comment-1752

Min vän Lisa är så ambitiös och har en "blogg-kalender" nu i december, då hon varje dag skriver ett inlägg med ett visst tema - olika varje dag. Och idag handlade det om mig! Jag skrattade gott & blev samtidigt alldeles varm i hjärtat. Lisa, jag är otroligt glad att även du är min vän!!

Puss
/L.

Ps. Om jag skulle få önska något mer av den här dagen (ala i-landsproblem önskning då) så vore det ett par curlingkängor. Aldrig förr har jag sörjt ett par skor så mycket. Mina kom bort på posten för många år sedan . Är det inte typiskt så säg. Ds.

3 kommentarer:

  1. :) Kul att du uppskattade det, jag menade varenda ord! Särskilt det där om att du är envis.. ;))

    Puss puss gotlandsruss!

    (vill understryka att det inte är jag som bestämt vilka teman jag ska blogga på, det finns massor av bloggare som kör den här listan. Så SÅ ambitiös är jag inte! ;))

    SvaraRadera
  2. Och förresten! Jag MÅSTE köpa ett paar curlingkängor jag med! Jag har inga skor what so ever att ha på mig i sånt här nordpolsväder. Det är en måste-utgift really soon!

    SvaraRadera
  3. "paar". Min a-tangent är knäpp.

    SvaraRadera