söndag 12 december 2010

IG

måste väl bli mitt bloggbetyg just nu. Finner liksom inte tiden riktigt. Men i fredags fick jag iväg ett stort arbete som sysselsatt mig ordentligt, så det var några kilo som lättade från mina axlar.

Jag kom hem till mina två små gullungar & vi skulle ha myskväll för Patrik skulle på julfest. Men ingen var gladare än jag att jag fick vara hemma och pussa på småtrollen. Åh så mysigt. Och dom var så snälla så. Så medans maken gick lös på ostron & champange så blev det lite rött vin, ostkrokar och soffan för mig. En perfekt fredag om jag får säga det själv.

Annars så har vi åkt massa pulka i helgen, varit på 1-års kalas i Sigtuna och idag var det adventsglögg med dom 3 Bna. Himla mysigt!

Alice pratar mycket nu och berättar om allt mellan himmel & jord. Just nu är det väldigt fokus på att ALLA ska komma till oss i jul. Alla utom Chili för hon ska stanna hemma (det är farmor & farfars katt), som hon säger. Sen har hon väldig koll på vem som har köpt vad till henne, så hon tar fram kläder och säger stolt att den har mamma köpt till mig och nu senast så fick en pulka av Patrik och det har hon berättat för alla nu i helgen. Pappa köpt ny pulka till meeeeej. Sötfia.

Henry snackar också så gott han kan. Idag när vi var i pulkabacken så sitter han & svingar sig fram & tillbaka och säger ÅKA ÅKA ÅKA! Sen när vi kom hem skulle jag laga mat, så jag står vid spisen och fixar lite, så tittar jag efter Henry. Då sitter han i sin barnstol. Han har alltså klättrat upp på sin tripptrapp stol och lyckats komma ner i den (han har bygeln kvar) så där satt han & var så nöjd.. Hm. Note to my self: det går undan.

Sen smider jag planer inför nyår, men jag känner att jag har en riktig utmaning framför mig. I sällskapet så har vi en vegetarian men som äter fisk & skaldjur, en gravid, en som är allergisk mot skaldjur & sen vi andra då som äter allt! Så det är en liten utmaning att få ihop något bra just nu känner jag. Några briljanta idéer ni vill dela med er av?

Kram & godnatt
Lina

1 kommentar:

  1. Saknar er. Ska bli underbart att ses på annandagen. De händer ju så mycket med kottarna så man missar en hel del.Emilia reser sig upp nu och i många fall släpper hon oxå i tron om att hon kan stå själv......hon går när man håller henne i händerna och med lite hjälp vid gåvagnen. Melker är stora killen. Ska ha luciatåg idag. Han ska vara stjärngosse, äntligen kunde han bestämma sig, villse så gärna vara riddare och kunde inte för sitt liv förstå varför de inte passade sig!!!!Vad hände?Vart är mina bebisar?Kram på er/Malin

    SvaraRadera