fredag 17 december 2010

host & harkel

Den här veckan har gått i förkylningarnas tecken hemma hos oss. Båda barnen har varit genomförkylda så Patrik har haft båda två hemma hela veckan. En tapperhetsmedalj till honom! Han är alldeles alldels underbar, en underbar make och världens bästa pappa!

Stackars lilla Henry är lite extra kinkig nu och vi tror nu (för femtitolfte gången?) att det kanske kanske kan vara en tand på gång. Han verkar ha väldigt ont emellanåt, är kinkig, sover oroligt, är ledsen och dålig i magen. Stackar lilla plutten.

Han pratar mer & mer, nu pekar han på Alice och säger Aaaaallllis, väldigt stolt! Så söt.
Andra saker som kommer varje dag är "gå ner" som han säger så fort han ätit klart och sen "macka" som är det första han säger när vi kommer in i köket på mornarna, så pekar han på brödkorgen.

Det är inte bara barnen som varit sjuka, jag har varit lika snörvlig jag. Men det kan inte tas någon hänsyn till, tyvärr. Dagarna till jul känns få och stressen över att få allt klart på jobbet stiger i kapp med att dagarna blir färre & färre. Jag vill helst vara på jobbet just nu för att få saker gjorda (läs: närheten till kollegor som kan hjälpa till i affärerna och inga barn som hänger en i byxbenen) men medaljens baksida är att om man är på jobbet så dyker det ju upp såååå mycket annat. Jag tror att ett löfet till nästa år kan bli att bli bättre på att säga nej och att arbeta mer strukturerat. En sak i taget lixom. Inte agera brandsläckare. Struktur. En sak i taget. Ordning & reda. Det kan vara något att fundera på iallafall!

Men nu är det FREEEEEDAG & det är ju alltid härligt! Nu längtar jag hem till mina små hjärtegryn. Som jag längtar! Finns det något bättre än fredagsmys hemma med familjen? Nej jag tror inte det, det är heligt! Och sen lugnet som sprider sig när knallkorkarna sover..

I helgen ska det väl fixas lite som vanligt, sen ser det ut som att vi får ett "bonusbarn" på lördag, Henrys kompis Kasper skall förmodligen vara hos oss hela dagen då hans föräldrar skall ut på gallej!

Och på söndag har vi bjudit över några grannar på adventsfika/glögg. Ser fram emot det, jag gillar glöggmys!

Önskar er alla en underbar helg & en mysig 4e advent!

Puss
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar