tisdag 28 december 2010

God fortsättning!

Hoppas att ni haft en lugn, skön & fröjdefull jul!

Vi hade mega stressigt här in i det sista innan jul. Sen checkade släkten in. Ja och bloggen den har bara Zzzzzzzzzzzzoooooooooooovit hela julen.

Men gud så fort den försvann! All denna planering & förberedelse och sen så säger det bara SWISCHHHHHHH & så är det över. Jag känner mig nästan lite lurad. Men bara nästan.

Vi har som sagt var haft släkten här hos oss så det har varit massa folk i rörelse, mys, lek, bus & jultrevnad. Preciiiiiis som jag vill ha det! Ja å Så vips var julen slut & alla checkade ut. Så nu sitter vi här.. & det blev lite tomt.

Den enda sortin i jul har varit att min lilla mamma har varit sjuk. Jätte trist. Men nu håller vi tummarna att hon snart är frisk igen & får komma hem från sjukhuset! Kram lilla mamma!!

Jag har precis tömt kameran på bilder och har någon form av ambition art visa er lite bilder från jul men vi får väl se hur det går att välja ut några fina bilder.

Annars så håller vi oss sysselsatta med att förbereda inför stundande Nyårsgalej som vi står värdpar för. Menyn är en utmaning men jag krånglar väl säkert till det som vanligt. Den som har störst krav på maten är förmodligen jag. Men nu närmar vi oss någon form av beslut i vad som skall serveras. Men det svåraste är som alltid, efterrätten. Det är helt enkelt inte min grej. Jag älskar "mat", där kan jag lätt fantisera iväg i oändlighet men sen när jag kommer till efterrätt så är det liksom bara tomt. Jag kommer inte på något. Och ett problem är att jag aldrig är sugen på något. Kan man liksom inte bara avsluta med en förrätt? Det skulle vara såå mycket enklare ;)

Vitchokladmousse & pannacotta känns uttjatat och jag vill inte bjuda på världens mäktigaste chokladefterrätt så vi somnar innan 12-slaget .. ja ni ser, det är inte lätt. Jag skulle vilja göra egen glass eller sorbé men jag har ingen glassmaskin. Ja ni. Jag kommer väl på nått. Kanske slutar med en ask after eight...

Och vet ni vad som hände igår? Först tvättade vi linneservetterna efter julbordet, efter det tvättade vi rött. Ja och ni förstår säkert vad som hände. En servett låg så klart kvar i maskinen. Den är inte vit längre. Suck. Så nu är jag en vit linneservett kort också. Så himla typiskt. Förstår att detta kvalificerar in sig som dagens i-landsroblem men dock - det är ett litet problem. just nu..

Jag har även ett sista orosmoment, jag har inte köpt champagne än.... & tänk om den tar slut?! Innan jul tog ju glöggen slut överallt så vi fick koka egen på rödvin & kryddor. Det blev i och för sig väldigt gott men det är ett lättare uppdrag att fixa glögg - än champagne alltså.. om den nu skulle vara slut.. hur gör man egen champagne lixom? ;)
(vaddåmålafanpåväggen.. )

Klart den inte är slut! Eller hur? Imorgon är det jag som åker till systemet. Basta!

Puss
/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar