tisdag 21 december 2010

20 december, ja eller 21a.

Men det räknas inte riktigt för jag har ju inte sovit nått än.
Så då måste det fortfarande vara 20, eller hur?

Ernst kanelhjärtan blev goda, om än att dom blev klara ganska så sent. En man tittade på mig genom köksfönstret när han var ute med sin hund & där stod jag & bakade mitt i spöktimmen. Han tyckte säkert jag verkade lite knäpp. Men det e jag ju också :-)

Ikväll hade jag sett fram emot att mysa lite i soffan, titta på Ernst jul och skriva julkort (bättre sent än aldrig..?) men sen insåg vi (efter ett litet ö-råd) att det bästa vore om jag åkte och handlade allt inför jul istället. Å phu. Det var ju rena träningspasset, det blev 2 timmars slit och jag fick bokstavligen baxa vagnen mot kassan. Familjen annorlunda, japp. Men himla skönt nu när jag är hemma med allt! Och vet ni vad som är så himla bra? Vårt ur usla garage som läcker som ett såll, det är numera världens största kylskåp - perfa! Jag visste väl att det var nått som var bra med det där garaget.

Och min egne lilla mysernst här hemma (nu blir han väl tokig om han ser att jag kallar honom för det ;) han har gjort jättegoda köttbullar, knäck & kola idag. Han kan han!
Himla tur att inte vi båda jobbar kan jag känna en dag som denna.

Natti Natti

/L

Ps. Vet ni, idag har jag tjuvsmakat lite på julbordet, både Patriks köttbullar & sen prinskorvar från vår lilla delikatessbutik här i Spånga ... och till dom var jag ju bara tvungen att ha lite rödkål. Finns det någe godare än rödkål? Nej jag tror inte det!

1 kommentar:

  1. Vi kör tydligen samma race du och jag vad det gäller flera saker. Jag röstar för fler timmar per dygn, men tills detta är fixat får jag fortsätta köra efter "har man inte sovit är det fortfarande dagen innan".

    Själv tillbringade jag timmarna efter midnatt med att baka saffransbiscotti (julklapp) och frosta av frysen. Och denna natt blir det att sy kuddfodral (också julklapp).

    God jul och Gott Nytt År Lina och hela din fina familj!

    Kram Virre ;)

    SvaraRadera