torsdag 11 november 2010

piffet

Tjingeling, det är inte bara gråt & tandagnissel här i förorten. Jag gör mitt bästa att liva upp tillvaron mellan alla stygga fakturor från bygghandeln. I förrgår fick som sagt var en ny kudde flytta in, en blå i jeanstyg.

Jag hade tänkt att Henry skulle ha den i sin säng alt i lekhörnan men så sa Patrik:
- ska du inte ha den i soffan istället?

Och där passade den superbra med dom andra kuddarna! Jag blev såå glad & gav han en stor puss & tackade för tipset. Han tittade på mig som om jag var galen och mumlade:
-Men, det var ju bara ett skämt...

Jaha, men det blev bra iallafall! :-) Nu bor den i soffan!

Och igår kom två par fina svarta ljusstakar från DAY på posten. Det var jätte jättelänge sen jag beställde dom så jag blev himla glad när dom kom!

Sen så, hör & häpna, så kom tavel listerna upp i köket igår kväll. Så nu har vi kokböcker på väggarna i köket. Det blev också bra, lite mer hemtrevligt liksom! Check.

Skönt att bocka av lite saker på listan. Listan innan jul lyder som följer
- måla köksbordet vitt
- måla Henrys tripptrapp stol vit
- ordna ett gästrum i källaren
- packa upp alla flytt kartoner (en gång för alla)
- få upp lite saker på väggarna. Patrik kommer förmodligen få ärva lite tavlor efter sin farfar & så det skall bli spännande att se vilka han får & vart dom isåfall ska sitta.

Men hörrni, visst är det väl himla mysigt nu med alla snö & kyla? Julkänslorna riktigt spritter i kroppen! Snart dax för glöggpremiär känner jag! Fredag kanske?

Kram

1 kommentar:

  1. Låter mysigt med lite piff också! Jag älskar våra kokbokshyllor i köket, det blir absolut mer hemtrevligt! Var det en H&M-kudde månne? Eller svär jag i Svenskt Tenn-kyrkan nu..? ;)

    Vi har en liknande todo-lista innan jul här hemma. Kanske ska blogga den så får man liksom lite mer press på sig..? ;)

    Ha en mysig dag vännen!

    Kraaam!

    SvaraRadera