tisdag 30 november 2010

Insikt

Jag inser att jag bloggar dåligt då jag tom efterlyses lite här & där. Och jag ber om ursäkt. Har väl inget jättebra att säga till mitt försvar, förutom att tiden är kapp. Det är så rysligt mycket på jobbet nu och det stressar mig lite. Jag vill inte ha jobb upp över öronen nu, NU vill jag bara fokusera på den kommande julen och mysa. massor.

Men jag kör en liten wrap-up på vad som hänt sen sist! Men Herregud, jag kommer knappt ihåg vad jag gjort sista veckan. Jo men lite kommer jag iallafall ihåg!


Veckans...


Mest stressade: jag
Mys: Huuur stressad man än är så har man ALLTID tid för mys.



Vackraste: all snöööööööööö, visst är det väl underbart!! I like! Alot!
Premiär: pulkarace i Gläntan. Tjohooo! Det är livet på en pinne det.
Trotsigaste: Alice (oh myyy lord)

Oflyt 1: alla kontakter på adventsstjärnorna skulle bytas ut då vi har nya eluttag i huset, sånna där små rackare som sitte ovanför fönstrena. Och tro mig - dom stora trynena går inte in där ;)

Oflyt 2: man kan inte köpa ett "kitt" med lampsladd & rätt kontakt på.
Skämt: man måste vara elektriker för att byta kontakt på lampsladdar

Elektriker: Jag

Rådgivare: Pappa


Tattare: VI som åkte kommunalt i 1 timme för att gå på fest söder om stan i lördags. Med dubbelvagn, barnstol & hela kånkarången. Törstiga?

Blötaste: festen söder om stan (kvalar även in som trevligaste!)

Bed&breakfast: Gula huset söder om stan. Mycket trevligt & när man checkar ut kring lunchtid så kör dom även hem sina gäster (på ett trevligt sätt alltså, i bil). Sjukt gästvänligt om jag får säga det själv!

Tradition: Årligt glöggmys hos familjen M i Bålsta. Glöggfirandet där har tagits till nya nivåer och herr & fru M är rena glöggproffsen!

Losers: Herr & Fru M, ingen kan övert denna mystradition efter dom, dom är proffs. Vi andra ligger i lä. Vi kommer gärna nästa år igen :-)


Allra allra bästa: är en hemliss!! HAHA! Men den är alldeles underbar, ett litet mirakel.. mer kan jag inte säga. Förutom möjligen att jag inte har ett uns med detta lilla mirakel att göra. Om ni nu trodde det..? ;)

Tröttaste: efter alla kalas i helgen var Alice helt slut. Pluttan. Nästa helg tar vi det lite lugnare!


Goda gärning: källar-rensningen resulterar sofar i att vi kunde leverera nästan 3 flyttkartonger med saker till Eriks hjälpen. Win-win!

Moment 22: Erik hjälpen har även en butik... (lose?)

Puss på er alla där ute!
/Lina

2 kommentarer:

  1. Mirakel.....hm....du säger att du inte har med det att göra.....så det kan ju inte vara en till på G då???!!!!Haha men man ska ju aldrig säga aldrig.....puss puss i vacker vinterlandskap//Malin

    SvaraRadera
  2. Haha, gud vad Patrik ser ut att ligga skönt där i soffan.. ;) Ni verkar ha haft en mysig och händelseRIK vecka! Kanske kan du ge mig lite stalltips inför vår glöggkväll som vi ska ha nästa fredag..?

    Håll koll på bloggen idag. ;)

    Puss!

    SvaraRadera