torsdag 4 november 2010

Hälsningar från öjn!

Är på öjn. Tiden är knapp. Så mycket vi vill göra. Fina vänner. Så lite tid.
Men bortsett från det är ön fantastisk. Nu är det så där mystiskt & höstigt här. Vackert. Mycket vackert!

Idag har vi haft "kusinlek" på Terra Nova. Det var mycket uppskattat, Alice har gjort allt som sina stora kusin Melker. Mamma Malin plockade även pluspoäng med smarriga pannkakor. Lilla Emilia har blivit stora tjejen och ålar runt som 17 och Henry han glider mest runt & är så där härlig som bara han kan vara ;)

Fast han e inte på topp egentligen. Feber, rosslig & ledsen emellanåt. Så vi var på sjukhuset idag han & jag. Det gick till en början super smidigt. Fick en tid. Åkte dit till bokade tiden. Fick komma in i tid. Jättegullig läkare. Recept utskrivet. So far so good.

Sen skulle vi bara hämta ut medicinen också på världens minsta apotek (på lasarettet) , och jag hade ingen vagn, Henry var trött (eftersom han inte fick sova utan fick gå till doktorn istället..) och det var 5 nr före mig. Hur lång tid kan det ta? Vad tror ni? 5 nummer?

40 minuter!! 40 minuter!!! Det är inte okej.

Jag var helt svettig innan vi var klara där inne. Henry for runt runt runt & jag skulle försöka hålla reda på honom, den überfulla skötväskan, alla *la ytterläder (eftersom dom tyckte det vore bra att ha tropisk hetta i sitt lilla miniapotek). Jag skulle även och se till att han inte förstörde något, jaga i kapp honom när han rymde ut i korridoren... Men han såg onekligen rätt kul ut, han sprang så fort han bara kunde men så fort han mötte någon stannade han upp, tittade på personen & vinkade glatt. Sen satte han av igen.

Till slut hade det iallafall ÄNTLIGEN gått 5 nummer & 40 minuter & det var vår tur. Men då var ju tanten i kassan var bara tvungen att ringa & söka läkaren för en liten kontrollfråga (helt irrelevant sådan om ni frågar mig) innan jag fick ut allt.

Men till slut, till slut så var vi i alla fall klara.

Så då fick jag en efterlängtad kopp kaffe så däreftermiddagen & sen spontan shoppades det en vinterjacka. Ordningen är återställd. Fru B är nöjd & glad igen.

Puss & godnatt
/L.

1 kommentar:

  1. Men GUD så irriterande!! Och vad jobbigt att han är skruttig igen! Han verkar dock ha en hel del energi kvar i reserverna, tur är väl det! ;) Hoppas han kryar på sig snart och ha en fortsatt mysig helg på Öjn!

    Stor kram!

    (Vad blev det för jacka? Ska du skippa Gåsen nu?)

    SvaraRadera