onsdag 13 oktober 2010

Känslostorm

Dom här små barnen, vad gör dom egentligen med oss? Dom framkallar så otroligt mycket känslor.. jag älskar dom till månen och tillbaka. Jag tycker dom är underbarast i hela världen. Jag kan inte tänka mig att leva en millisekund utan dom. Jag vill skydda dom mot allt. Jag vill ge dom allt. Jag vill att dom ska få uppleva. Lära. Njuta. Leka. Leva!

Jag älskar deras tassande steg mitt i natten, deras rop efter "mamma", deras krampaktiga kramar som säger"lämna mig inte mamma, ta mig med, trösta mig, mys med mig - älska mig".

Jag älskar deras stolta ansiktsuttryck när dom gjort något bra, något nytt, klarat av en ny utmaning. Jag älskar deras uttryck för glädje när jag kommer hem från jobbet. Deras pigga ögon, stora leenden, härliga kramar & blöta pussar.

Jag älskar dom små liven. Så det gör alldeles ont i hjärtat.


/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar