söndag 17 oktober 2010

Aaaatschooo.

Det är en bra sammanfattning av min helg!
Men förutom snörvel & nysningar så har jag hunnit med lite annat skoj också.

När Alice kom hem från dagis i fredags så sa hon att hon skulle åka till mormor. Ja precis sa jag, vi ska strax åka till mormor & morfar. Vi ska bara packa lite först. Då blev hon sååå sur. För lilla fröken skulle åka till sin mormor NU. Inte om en liten stund..

Men det var inte så mycket att be för, vi var ju tvungna att packa med oss lite grejer även om det bra var ett dygn vi skulle vara borta (och sen barnen kom tycker jag man packar & packar & packar fast man nästan bara ska iväg & vända.) Medans jag packade så pratade Alice & Patrik lite grann. Han berättade för henne att han skulle stanna hemma och att han skulle ut och dricka öl med grabbarna. Hon titta förståndigt på honom, funderade lite och sammanfattade det hela ganska så bra tycker jag: Pappa äta öööl.

Efter ett tag kom vi iväg. Jag försökte vara effektiv & jobba lite på vägen. Alice var förväntansfull och Henry kraken blev magsjuk och kräktes halvvägs. Inte så jättemysigt.

Ja sen var det ju tjejmiddag. Therese, som är höggravid - stod som värdinna.. Det låter helt galet när jag skriver det. Eller iallafall helt ologiskt. Men vi har faktiskt försökt att övertyga henne om knytis eller att vi skulle laga maten osv men hon är ju envisare än envisast så hon fick väl fixa allt då. Och hon gjorde det så klart med bravur, med ett leende på läpparna & inte en jäspning. Well done & mycket trevligt! Tack!

I lördags körde min lillebror Stubbrace så jag, mamsen & barnen åkte ut & hejade på honom. Ska lägga upp lite bilder i ett eget inlägg!

Och... Alice kom såklart ihåg vad hennes far sagt till henne så hon berättade glatt för morfar att "Pappa äta ööööl. " ;)

Ja & vips var det söndag & den sammanfattar jag i snörvel, vackert väder, blomshopping, höstpromenad & köttfärslimpa. Samt lite Tradera vinster. Blev aningen överaskad när jag vann i princip allt jag budat på, det händer ju aldrig! Det var så klart heller inte med i "shopping planen" ;)

Måste avsluta med några rader om Henry. Han ligger i hårdträning vad gäller språket & är såååå charmig. Han upprepar allt och iakttar oss noga, fredags ord var "kanin" och dagens ord var "kaka" för pannkaka och "bvarmt" för varmt ;) Ja och så säger han tack tack när han får något & lite andra små gulliga ord. Sen försöker han även sjunga lilla snigel och springer runt här med fingret i högsta hugg och nynnar akta dig akta dig. Han e så söt så jag smälter. Gullunge!

Hoppas att ni också haft en härlig helg!!
Skriv gärna en rad & berätta. :-)

Kramis
/L.

2 kommentarer:

  1. Åh så härligt att få höra om er alla.Med oss är det fint. Var på dop i lördags och på kvällen så ville Melker sova vid mommo o moffa, sagt och gjort.hela söndagen spenderade han med dom, Almedalen, McDonalds, hälsade på hästar i ett stall, hade det huuuur kul som helst.Vi här hemma gick på lång härlig promenad i det underbara vädret och passade på att gosa järnet med Emilia nu när det bara fanns en att fokusera på, härligt.Vi har krypträning för fullt med henne, snart så......stora kramar till er alla.//Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin, va mysigt, både för Melker, mommo & moffa och dig, Johan & lilla prinsessan!! Snacka om win-win ;)

    Spännande med krypträning, alla små framsteg känns så stora när dom e så små. Sötfia!

    Vi har börjat klura på att ev åka ner på GGN iallafall så då kan Emilia få visa upp vad hon lärt sig sen sist ;)

    Kram L.

    SvaraRadera