torsdag 9 september 2010

vinden, källaren eller i butik?

Här kommer en snabb hälsning från jobbet. Ja för jag jobbar ju nu. Märkligt. När jag väl börjat igen så känns det som att jag aldrig varit hemma. Är det inte galet? Jag var ändå hemma 2,4 år...



Största utmaningen just nu är att hitta några kläder att ha på sig, jag skäms att säga det men min garderob är ett enda kaos och fortfarande så finns det ouppackade kartonger med kläder, skor & väskor. Ska verkligen försöka göra ett ryck i helgen och få någon ordning på min garderob. Hur svårt ska det vara liksom? Det var inte direkt igår vi flyttade in...

En annan lösning på problemet är såklart att köpa nya kläder. Den lösningen lockar mycket mer än att spendera en dag i källaren & på vinden.. för det kommer även reslutera i massa jobb i tvättstugan & att åka med kläder till erikshjälpen. Idag påbörjades iaf projekt "lunch-shopping", vilket resulterade i ett par svarta jeans med skinn på och en svart blus. Riktigt snyggt. Men det kräver ett par snygga pumps- det kan kanske bli morgondagens lunchprojekt!
.... fast undra just om man kan ha jeans m skinnlappar på jobbet. Jo, på jobbet kan jag nog ha det men kanske inte på alla kundbesök. Nåväl. Pennkjolarna måste ju också luftas!

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar