måndag 20 september 2010

Måndag hela veckan

Jaha, då var måndagen snart slut och det känns som veckan kommer att försvinna i ett rasande tempo. På jobbet har jag massa möten, en upphandling som ligger & blänger på mig (blä.) och även en tjänsteresa. Känns lite konstigt att åka ifrån mina hjärtegryn & bo på hotell.. borde väl längta efter det I guess men jag lovar att jag kommer sova sämre än någonsin och längta ihjäl mig. Men jag kan ju iaf försöka njuta av att få sova en hel natt ostört. Ja det ska jag göra.

Mannen fortsätter att imponera på mig här hemma, han e å himla duktig.
Å det värmer så klart hjärtat.

Alice var inte riktigt i form när jag kom hem, ingen matlust & ville mest mysa runt. Hon hämtade sin kudde & filt uppe i sitt rum och gick och myste ner sig i myshörnan i lekrummet. Sen blev hon bara varmare & varmare.. Feber. Skruttan. Fick i henne en banan & en festis i allafall. Så hon får vara hemma & mysa med grabbarna i morgon. Hoppas hon kryar på sig innan jag ska åka bara.

Igår var jag & Alice en sväng till Ikea, skulle köpa ett litet bord & stolar till barnrummet. Självklart var bordet slut på hyllan. Varför är det jämt så? Men så såg jag att det låg massa paket på hyllan ovanför det tomma facket, som såg ut att vara dom där borden. Men dom kunde man natuuuurligtvis inte köpa då igår för man fick inte köra truck när varuhuset var öppet. Suck. Men imorgon (läs: idag) kunde jag komma tillbaka & köpa det. Så jag skickade dit grabbana idag för att köpa bordet. Men tror ni dom hade tagit ner dom? Nope. Hem igen.
Men Henry var glad iallafall för han fick en gosig orm och massa köttbullar med potatismos. Alltid nått :-)

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar