måndag 27 september 2010

Lugn e nog inget för mig.

Den här helgen försvann inte förbi i ett rasande tempo som dom brukar göra. Nej den var lugn. Jätte lugn. Nästan för lugn. Vi hade 2 super trevliga saker vi hade kunnat göra men nu blev det varken hackat eller malet. Vi var hemma. Henry var lite febrig & vi valde att ta det lugnt.

Men hörrni, det här med att ta det lugnt - det är ju för jäkla långtråkigt tycker jag.
Tycker inte ni det?

När klockan är 11.30 så har jag redan varit vaken alldeles för länge, käkat frukost, dukat av, sanerat köket, lekt i trädgården, nattat Henry, fixat & donat lite, lagat lunch OCH ätit lunch. Det är egentligen helt sinnessjukt om man tänker på vad jag tidigare hunnit med kl.11.30 på en lördag. I mitt tidigare liv alltså. BK. Ja, Before Kids..

Ja vad 17 hann jag med innan 11.30 BK? Typ öppna ett ögonlock, snegla på klockan och ev klivit upp ur sängen. Eventuellt. Eventuellt hade jag även börja fundera på om vi skulle äta frukost hemma eller ta en brunchstan. Ja fy 17 vad jobbigt man hade det på den tiden. Förstår knappt hur jag orkade med.

Om någon ringde hem till mig en lördag morgon, ja eller förmiddag skulle jag väl kalla de för idag men då var det i allra högsta grad MORGON. Tiiiiidig morgon. Typ 10 säkert. Jätte tidigt i allafall.

Då trodde jag på fullaste allvar att;

1. Någon måste dött
2. Någon måste ringt fel
3. Dåren som ringer måste ha barn

.. ja, så nu brukar jag försöka att inte ringa folk så tidigt på en lördag. Jag väntar iallafall till minst.. kl.9. ;) hehe.

Ja, back on track. Lugn helg. Oplanerad helg. Not my cup of tea. Behöver jag säga att jag schasade in La Familia i bilen kl.15 i lördags och drog ut till Ikea i Barkarby. En lönings lördag. Japp, det gjorde jag. Jag hade nämligen lätt lappsjuka här hemma. Patrik försökte förklara att jag inte kunde ha lappsjuka då vi bor i Stockholm och vi faktiskt har grannar, har pratat med folk & jag nyss kommit från jobbet. Men jag hävdar - å det bestämdaste - att jag fått en släng av lappsjuka. Jag var tvungen att hitta på något!

Ikea besöket resulterade i möbler till barnen, ett bord & två stolar. Så sött.
Sen blev det hämtpizza & en god italienare till det. Ja i form av rött vin alltså. Så det blev inte så pjåkigt till sist.

Men, note to my self - styra upp nästa helg lite bättre! Middag, fika anyone? :-)

Puss på er!
/L.

4 kommentarer:

  1. Ha ha vad du är rolig, lite lika är vi då jag gärna hittar på en massa skoj, middagar, fika osv......men du leder nog!
    Helgen här var inte så lugn, hade avtackningsfest för chefen i fredags.....fri bar.....ja jo det kan ju bara sluta på ett sätt.....av nån anledning tyckte jag att det var hot shot som gällde, visst är det gott men va fan inte i flera timmar!Jag cyklade sedan hem...inge frågor på det!!!Min fars barn tydligen!I lördags mådde jag som jag förtjänade, fick dock veta att jag levde då jag var själv med barnen mellan 9-16.30, puh! Nu är jag gräsänkling hela veckan, värdelöst!Längtar till på fredag då han kommer hem, det kommer bli världens mysigaste fredagsmys.Kram//Malin

    SvaraRadera
  2. Men Malin hjärtat, hur gick det? Hoppas du hade riktigt skoj iaf, hotshots e ju mumma för tösen ;) Förstår att du har en tuff vecka framför dig, hoppas mor & far kan bistå med lit mat & avlastning :-) Kram L.

    SvaraRadera
  3. Jag är gräsÄNKA......din lilla snessersnisser!Goolgla den du! ;)

    SvaraRadera
  4. HAHAHA, men du, snnesersnisser verkar inte vara ett riktigt ord.... ;)

    SvaraRadera