tisdag 21 september 2010

alldeles alldeles underbart



Är alldeles rörd, berörd & varm i hjärtat efter att ha sett första delen av dokumentären om Elvis i Glada Hudik. Vilket underbart program, vilken underbar historia & vilka underbara människor.

Men samtidigt så sorgligt, tänk så tufft dom haft det när dom växt upp, tänk vad deras föräldrar & dom själva mött för fördomar. Det var så fruktansvärt när Mats mamma berättade om när han föddes, hur dom direkt tog den lilla pojken ifrån henne, dom behandlade henne som hon fött en monster som hon sa och sen erbjöd dom henne att direkt att adoptera bort lilla Mats. När jag hörde hennes berättelse och såg hennes bilder så blev jag så otroligt berörd & det gjorde så ont i hjärtat. Vilken tur att hon stod på sig & behöll sin lille pojk. Det var nog ingen då som trodde han skulle bli stjärnan i ICAs reklam...

Och om ni missade detta fantastiska program måste ni bara se reprisen.

Själv så vill jag boka biljetter direkt & gå och se en show med dessa underbara människor! Vilka små lyckopiller dom är :-)

Kram
/L.

2 kommentarer:

  1. :) Jag blir varm i hjärtat och får en tår i ögonvrån när jag läser om ditt engagemang. Ska kika på reprisen!

    Love you! Puss!

    SvaraRadera
  2. Jag blev lika berörd igår som jag blev i somras när jag lyssnade på P1 i somras, underbara människor!

    SvaraRadera