måndag 30 augusti 2010

Så kom hösten.

Idag känns det verkligen som höst. 10 grader visade termometern när prinsessan skulle till dagis. Överdragsstället, mössa & tom små fingervantar på. Inne känns det lite kyligt, jag dricker the, bakar bullar & tittar ut på regnet som droppar ner.

Men efter en sån fin sommar så välkomnar jag hösten med stor famnen! Nu kryper vi in & myser, nu tänder vi ljus & en brasa för dom som har en. Nu lagar vi burgundiska grytor & dricker ett mustigt rövin till. Nu tar vi fram höstjackan & köper en ny mysig sjal. Nu börjar snart idol och det är alltså helt okej att bänka sig framför tvn igen på fredagskvällarna. Visst e det väl lite mysigt när hösten kommer va?

Kram

5 kommentarer:

  1. JAAAA IDOL!!!!

    Jag ÄLSKAR hösten! Det är min bästa årstid! :) Nystart. Tända ljus. Vänner på middag. Helger utan måsten. IDOL! Underbart. :)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Och den här hösten/vintern kommer vi kunna mysa framför en brasa- jag längtar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag längtar också! Både efter IDOL & en brasa. Lyllos er Therese... jag vill också ha en kamin eller liknande. Får se om jag kan realisera den drömmen ;)

    Kram på er
    /L.

    SvaraRadera
  4. Ja ja jajajaja på alla punkter. Det är lite mys med höst!Längtar som tusan till IDOL. Olle som sjöng på vårt bröllop är med iår....håller alla tummar.....han avslöjar inte hur långt han gått men jag har hört fåglar viska att det är ganska långt......Tusen tack för det fina kortet från Henry. Hälsa att jag bakar vilken paj som helst för mitt lilla sötgryn......kanke helst inte körsbär, jobbigt att pilla med alla kärnor...;)

    KRAAAAAAMMMM/Malin

    SvaraRadera
  5. Hej igen!

    Här kommer ett tips på en inredningssajt:

    http://gotlandsliv.se/

    Du som har varit på jakt efter industrilampor - de har flera stycken! Små lager dock så skynda fynda.. ;))

    Puss!!

    SvaraRadera