fredag 20 augusti 2010

fredag

Idag har jag premiär gjutit i betong på förmiddagen, det ska bli spännande att se vad det blir av det hela! Jag hade tänkt att Henry skulle sova då, som han alltid gör på förmiddagarna men se idag hade han andra planer. Och han hade inte ro att sitta i vagnen att titta på hur länge som helst ;)

Men men, alltid lär man sig nått! Något jag redan lärt mig är att 20kg betong inte räcker speciellt långt. Idag gjorde jag 2 krukor, en stor ros och ett fat.

Nu har vi precis ätit lunch & Henry röjer runt som en virvelvind här. Det senaste är att han lärt sig öppna alla lådor i köket. Så han öppnar & röjer ut allt på golvet, låda för låda. Och innan jag plockat tillbaka & stängt den då har han redan röjt ur nästa.. Sömmerskans lott? ;)

I kväll ska jag på tjejträff med gamla tjejgänget (vi gick 1-9klass tillsammans). Det ska bli så himla kul, vi ska ha SPA-kväll hos Tina ute på landet med mat, vin, badtunna & massa tjejsnack. Det ska bli såååå mysigt! För en gång skull kan alla komma också.

... om jag får tid över i eftermiddag så ska jag bege mig ner i källaren & leta efter gamla fotoalbum tänkte jag, det finns massa kort på oss alla från en svunnen tid. Det brukar vara vansinnigt kul att titta på hur vi alla såg ut på skolavslutningar, minidiscon, klassresor, fotbollscuper mm. Ja herregud, undra om jag ens vill hitta dom där albumen egentligen..!

Ha fin helg!
Kram

3 kommentarer:

  1. Åh GUD så underbart det lät!!! NJUT! :)

    Alltså det här med betong. Du är inte lite händig du! Hur får du formen på krukorna? Och ROS ska vi inte prata om? Finns det färdiga formar typ som till sandlådan fast modell XXL?

    Nyfiken på bildbevis i alla fall! :)

    Trevlig helg förresten, hoppas ni ska göra nåt mysigt! Vi ska ha "Leilas pizza-kväll" ikväll och i morgon blir det kräftskiva här hos oss. 8 vuxna, 3 barn och en bebis. Åh puh.. ;) Men GOTT och trevligt ska det bli! Om jag inte blir för utmobbad för mina fina röda kräftor eftersom ALLA andra äter dassigt rosa kräftor här på Bästkusten! ;)

    Puss min fina Lina!

    SvaraRadera
  2. Trodde jag ja.. I stället fick vi efter tre timmar på akuten checka in på barnmottagningen med M som har mycket ansträngd andning. Så nu blir vi kvar här i natt och hemma ligger pizzadegen och blir överjäst.. Isak & Fredrik åkte just och Melvin har somnat efter värsta undersökningspersen. Du om någon vet ju hur det här är.. :(

    Vi hörs i morgon. Puss puss!

    SvaraRadera
  3. Söta Lisa, att gjuta betong är lika lt som att leka i sandlådan. Blanda, gegga, ha i formar ;)
    Jag lovar att du ska få bildbevis så fort jag får tag i min kamera igen.

    Er helg lät som den hade ett grymt upplägg, trist att det inte blev som planerat. Hoppas hoppas lilla Melivin e pigg igen och när du väl bakat Leilas pizzor vill jag veta vad du tyckte :-)

    Puss puss Lina

    SvaraRadera