torsdag 26 augusti 2010

1 mil, check!

Jag gjorde det. JAG GJORDE DET!!!

Jag sprang 1 mil ikväll. Min första mil någonsin.

Jag har känt att jag egentligen orkar mer än jag springer, jag har bara inte lust att fortsätta springa, jag känner mig nöjd efter en 5a. Så jag puschar mig inte..

Det låter fånigt när jag skriver det men jag är en lagsportstjej ända ut i fingertopparna. Att göra något för mig själv det känns inte riktigt meningsfyllt, är det ingen som pressar mig att göra mitt yttersta så då maskar jag istället. Går lite på halvfart.

Alla säger till mig att jag ska tävla mot mig själv.. Men va då, tävla mot ett resultat från förra veckan, vad är det för tävling? Jag behöver någon att tävla mot NU, här & nu. Jag behöver en coach som står vid sidan om och skriker på mig att nu viker jag fan inte ner mig utan kämpar in i det sista. Då, då kämpar jag. Då ger jag allt. Springer tills jag stupar. Men inte nu. Men nästan. Idag iallafall.

Idag tävlade jag inte mot mig själv, idag satte jag upp en målbild. Jag ville komma hem & skicka ett sms till Fru B att jag klarade det, att jag hade sprungit 1 mil. Jag ville klara det. Jag vill se om jag kunde springa 1 mil. Jag ville åka hem & skriva på bloggen att jag klarat det.

Och sen sprang jag bara, med min målbild. Guns n Roses rockade på i öronen & jag sprang. Andra varvet gick konstigt nog snabbare än det första, är det inte märkligt? Måste blivit skrämd av mörkret eller nått.

Jag var så himla glad & stolt över mig själv när jag kom i mål. Nu ska jag banne mej klara den där tjejmilen också. Ja det ska jag, tammefan. Gud vad jag svär, men det skiter jag i :-)

Jag firade mina framgångar med att hänga tvätt & mangla lakan.
Nu ska jag gå & lägga mig i en nybäddad säng, det kan vara bland det härligaste som finns!


Kram & Godnatt

ps. ni vet väl om att det är ni som är min coach va? Ni kanske inte är så intresserade av min löpning egentligen men om jag skriver om det här så sätter jag press på mig själv. Och det är det jag behöver, någon som kollar vad jag gör annars så maskar jag bara. Latmajja, thats me.

3 kommentarer:

  1. jag är imponerad- bra kämpat!!

    SvaraRadera
  2. JAAA!!! Du satte den!! BRA JOBBAT!! Du är grym och jag vet att du fixar tjejmilen! Är ledsen att jag inte kommer vara där och heja bara..

    Och en helt annan sak: Har du en mangel? Det vill jag OCKSÅ ha! Kom den med huset?

    Njut av den här känslan nu och kom ihåg att vi vill ha rapport om mil nummer två på söndag kväll.. ;))

    PUSS!!

    SvaraRadera
  3. Härligt Lina, jäkligt bra jobbat!!
    Kram Latmask nr 2 (Mia)

    SvaraRadera