onsdag 7 juli 2010

Onsdag

Åh vilket underbart väder vi har. Jag försöker ta tillvara på varenda sekund. Så gott det går. Jag vill aldrig att den här sommaren ska ta slut. Jag önskar & önskar & önskar att den vore minst dubbelt så lång. Önska önska önska!!

Idag packade jag in barnen i bilen och åkte till Kärsön & hängde på stranden, som tur var så anslöt Fru B och hennes lilla fröken så då blev ju allt så mycket enklare & trevligare! Småtjejerna har jättekul tillsammans, mammorna har kul tillsammans och så finns det en extra hand om något händer.

Nu vaxar mannen bilen, jag har vattnat blommorna, barnen sover, tvättmaskinen går på högvarv och disken står och stirrar envist på mig från bänken.. Men jag stirrar bara tillbaka. Fast jag vet tyvärr vem som kommer att vinna "arga-leken"... och inte är det jag.

Jag borde packa.. men ni vet ju - jag gillar inte att packa.. jag kan liksom inte packa i god tid.. och hur packar man för 4 veckor? Tur att det finns tvättmaskin & affärer :-)

Funderar på om Nespressomaskinen ska få följa med på semestern.. Det vore ju onekligen gott men ett massa meck att släpa på den och mjölkskummare och sen finns det ju inga koppar som passar i sommarstugan heller. det verkar för jobbigt... Eller? Jag får sova på saken, vi åker ju inte förrän i morgon.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar