torsdag 17 juni 2010

Premiärbad men ingen kökslampa

Ingen kökslampa idag heller. Idag fallerade upphängningen på att vi inte hade någon vit krok. Så då får väl det åka upp på morgondagens todo-lista.

Men idag hann jag med att besöka 2 "loppisar" och utökade därmed min samling av blå tallrikar. Nöjd. Läkarmissionen hade dessutom halva priset på allt så det slank med ett "garage" till barnen. Nu har jag duschat & skrubbat det så det är rent & fint. Så får vi se om det blir någon hit imorgon när dom kommer ner i lekrummet.

Efter dagis hängde vi i en av parkerna med massa andra mammor & barn. Supermysigt, barnen gillar det, mammorna gillar det, win win ;) Nu har dom även öppnat den lilla kiosken i parken så mammorna kan köpa kaffe och barnen glass. Så nu behöver jag inte ens tänka på att packa med fika. Hur grymt är inte det? Sist jag var där så gjorde jag dock misstaget att köpa olika glassar till mig & Alice. Jag köpte en sandwich och hon valde en liten vaniljpinne. Men sen ändrade hon sig... såklart. Så jag fick sitta i sandlådan och äta en liiiiiten vaniljpinne medans hon smaskade i sig min Sandwich så det stod härliga till. Det var inte riktigt så jag hade sett det framför mig när jag handlade glassarna... Så idag köpte jag 2 likadana glassar! Men idag var såklart min favvoglass slut. Nåväl.

Dom har även en pool i parken så idag ville alla barn bada, sagt & gjort. I med allihopa inkl mig & Henry. Jag badade iofs bara benen, någon ordning får det lov att vara. Det passar sig liksom inte att mammorna nakenbadar som kidsen har jag fått för mig ;)

Kram Lina

2 kommentarer:

  1. Underbart! Förstår verkligen att ni längtar!!

    SvaraRadera
  2. Oj, jag kommenterade viss fel inlägg.. :) Men det skulle ju vara till bilden där uppe som du kanske förstår.. ;)

    Nice med badpremiär! Här är det också underbart väder just nu! Idag blir det trädgårdshäng och hemmafix! Grillkväll i kväll och grannfest i morgon!

    Ha en underbar kväll med Tessan!! Puss!

    SvaraRadera