torsdag 10 juni 2010

Henry 9 månader

Vår lilla goding fyllde 9 månader i lördags och igår var vi till BVC för den vanliga kollen.

Vikt: 10 515 gram
Längd: 76 cm


Henry klarade av 9 månaders testet galant och dom tyckte han var en mycket social ung man. Och det är han. Vilket är himla härligt. Det är aldrig några problem med honom. Han kan sitta i alla knän och kryper runt och spanar in nya miljöer. Eller kryper & kryper, just nu kör han någon "monkey style" -han kryp/går skulle jag nog vilja kalla det. Sen reser han sig upp emot ALLT.

Igår satt jag & tittade på en av mina blåa tallrikar och tänkte för mig själv att den tallriken är himla fin - kul att jag hittade den. Sen hann jag inte tänka så mycket mer, jag reste mig - gick till diskbänken, vände ryggen till i någon sekund. KRASCH!!!!!!!!! Då har Henry rest sig upp, så han står och håller sig i en köksstol med ena handen och drar ner den fina tallriken i golvet med den andra. Ja. Det var den tallriken. Noterar än en gång att jag inte ska vända ryggen till.

Han är väldigt nyfiken på allt och vill leka med precis allt som Alice leker med - vilket gör henne aningen frustrerad. Stackars lilla storasyster. Han lyssnar även på tilltal, ikväll reste han sig emot fönsterbrädan och skulle precis ta tag i en blomma, då sa jag NEJ, han tittade fundersamt på mig, tag sakta bort handen från blomman, flyttade sig ett steg i sidled och sträckte sig efter nästa blomma istället ;)

Nåja, han lyssnade i allafall.

/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar