onsdag 16 juni 2010

Gud så fort dagarna går nu. Jag har alltid retat min man som nästan blir ledsen när sommaren börjar för att den snart är slut. Och helt plötsligt känner jag likadant. Det är så mycket jag vill göra & så lite tid... och sen ska jag visst börja jobba igen. Nej men fy. Måste man verkligen det? Kan man inte bara få vara hemma jämt? Jag menar, hur 17 ska jag hinna med allt jag vill göra om jag ska jobba hela dagarna också?

Ja men vad händer här hemma då? Som alltid så är det massa småpyssel och en konstant sjukstuga här, jo men visst Henry stackarn är sjuk sen i söndags. Feber & förkylning. Men om man bortser från det så tycker jag att det är tummen upp. Eller jag är iochförsig heller inte frisk, har varit krasslig sen vårruset och inte sprungit 1 meter sen dess. Illa.

Men om man bortser från det också så e det fint! ;) Jag har hunnit med lite shopping inför sommaren, det är ju en hel del som skall införskaffas till alla... jag frågade mannen om det var okej att Henry fick ärva Alice urväxta badrock? En rosa "Hello Kitty".. och han muttrade nått i stil med att det gick väl an ;) Så bra, en sak mindre på inköpslistan! En badrock gör väl ändå inget? JAG tycker han e söt i rosa!

Från rosa slänger jag mig vilt över till nått annat rosa - nämligen rosé!

Javisst, igår var jag hemma hos en av tjejerna i mammagänget och drack rosé och chokladdoppade jordgubbar. Det var mycket trevligt! Vin, inga barn, skratt & prat i massor!

Men jag hann bara till bussen innan kaoset var ett faktum... Alice hade haft en glaskula i golvet (en sån där med snö i som man vänder på), den gick i tusenbitar och Henry lyckades såklart hinna krypa i det och fick glas i handen. Stackarn. Men sen Patrik fick ordning på allt & barnen i säng! Ja det är inte alltid lätt att vara själv med barnen.

Vi får bara hoppas att det går bättre på fredag när barnens mormor & morfar kommer hit för att vara barnvakt. Patrik är nämligen i Norge och jag ska ut IN THE CiTY!!!! Jag längtar ihjäl mig!

Jag har inte varit ute på flera år, känns helt galet när jag skriver det. Men när jag väl började närma mig att jag skulle kunna gå ut efter Alice var född så var jag gravid igen med Henry så någon helkväll med cocktails kändes inte så aktuellt.. Fanta i plastmugg är liksom inte lika kul. Men NU känns det väldigt aktuellt!

Så på fredag ska jag & Tessan se SATC2 -äntligen!!! Sen blir det middag på Le Rouge och efterföljande cocktails - Tjohooo! Det skall bli så himla kul! Guldklänning är införskaffad & jag är på gränsen till övertaggad.. det kan väl förmodligen bara sluta på ett sätt när man släpper ut kalvar på grönbete ;) HAHA.. får se om det blir någon rapport efter den kvällen ...

Nej nu ska jag se om jag kan få något mer gjort ikväll. Jag vill få ordning på den här förbaskade bloggen och sen vill jag få upp förra veckans loppis-fynd. En kökslampa :-)

Over & out.

Ps. idag fick jag en present av min man, bara sådär ... en spamanikyr! Vilken trevlig överraskning, jag skall genast boka in en tid! Lite "mamma-lyx" är aldrig fel. Tack älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar