torsdag 10 juni 2010

En tidsmaskin & ett riktigt fynd!

Idag var jag in och hälsade på på jobbet. Himla märklig känsla att kliva in, jag gick hem på mammaledighet i maj 2008 - det är alltså drygt 2 år sedan. Men allt var sig likt. Samma människor, samma platser, samma snack. Har tiden stått stilla? Märkligt. Och något som är ännu mera märkligt är att jag ska börja jobba igen efter sommaren. AHHHHH!! Känns som jag måste njuuuuuta av varenda dag nu!

Efter mötet på jobbet blev jag iväglurad på Filippa Ks utförsäljning. Fast jag varken hade tid eller pengar. Jag hade ingen aning om hur jag skulle hitta dit men jag stoppade ev brevbärare och frågade efter vägen. Han stannade upp, log, funderade, tittade på mina skor. Och sa, Okej, du kan gå - jag ska förklara vägen!
Tyckte det var lite sött, jag hade ett par ballerinas på mig som tar var. På utförsäljningen var det lugnt, jag har aldrig varit med om något liknande. Jag kunde tom släppa ner Henry på golvet så han kröp omkring där medans jag botaniserade runt. Det fanns så klart massa fint men jag föööööööööööööörsökte verkligen att inte shoppa. Konstigt måtto när man väl är på en utförsäljning. Helt värdelöst måtto vid närmre eftertanke.

Först skulle jag iallafall köpa en klänning, en blus och ett skärp men väl vid kassan snålade jag ur och sa att hon kunde hoppa över blusen. Kände mig lite osäker på den och samtidigt aningen förnuftig. Väldigt förnuftig. Alldeles förnuftig.

Men just nu så överväger jag ett inköp av en väska jag spanat på på Svenskt Tenn alldeles för länge men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna få min make att tycka att det verkar som en bra idé att köpa den. Men jag vill så gärna ha den. Får klura ut något smart ;)

Ibland önskar jag att jag var Tjorven,
minns ni scenen i Saltkråkan när hon så gärna vill ha en tårtbit till?

Hon tittar upp i himlen och säger:
-Gode Gud får jag ta den sista tårtbiten?
Sen svarar hon själv på frågan med djup stämma:
- Jaaaa det fåååår du.

Så himla smart! ;)

Å nu glider jag som alltid in på ett sidospår. Back on track. Blusen.
Vet ni vad som ligger i min shoppingkasse när jag väl kommer hem?
Blusen! Helt galet, hon måste packa ner den av rena farten fast jag sa att jag inte skulle ha den. Min första tanke var att jag måste lämna tillbaka den men sen la jag mig ner tills det anfallet gått över och nu ser jag den som ett riktigt fynd ;) Tack för det!

Nej nu ska jag göra ett litet ryck, imorgon bär det av mot västkusten för ett besök hos mina gudsöner och deras päron. Det ska bli såå mysigt att hälsa på dom och se deras hus! Hoppas bara att inte västkusten bjuder på vägrätt regn - ni har väl sett att alla går med paraplyet framför sig i Göteborg? Det är ingen som har det ovanför huvudet som vi vanliga dödliga har. Nej för där regnar det alltid framifrån, inte uppifrån. De ni.

Så nu checkar jag ut för helgen. Önskar er alla en underbar helg!

Kram Lina

2 kommentarer:

  1. Välkomna fina familjen Blomér!! Äntligen får ni se hur vi bor! :)

    Lina, när du kollar den här kommentaren kanske du sitter vid min dator.. Räck ut tungan och vifta på öronen när du läser i så fall! Kom igen! =)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Åh, snyggt och somrigt var det här! :)

    SvaraRadera