onsdag 30 juni 2010

Åter på fastlandet

Godmorgon världen!

Nu är vi hemma igen, en liten stund iallafall. Gotland var alldeles alldeles underbart, vi hade med oss det fina vädret ner och det höll i sig hela vistelsen. Det var massa sol, vin, mygg, midsommarstång, drickE, mat vid havet, lusthus, vänner, släkt, tennis, kalas & allmänt gemyt! Självklart finns masssssssssssssa bilder, jag ska dela med mig av några stycken så fort jag får någon ordning på dom. Det är medaljens baksida, att ta många foton.. jag laddade över ca 350 bilder igår och sen skall det väljas ut kanske 5 som får sammanfatta allt. Inte helt lätt.

Apropå fotografering så läste jag i senaste Mama tror jag det var - att vi fotar sönder våra barn.. fick en tankeställning. Jag kände inte igen mig helt men dock så släpar jag nästan jämt på kameran. Kanske ska parkera den lite i sommar och se verkligen direkt och inte via kameran. Pussa mer på barnen och bara vara! Låter ganska skönt nu när jag skriver det..

Igår när vi kom hem så hade rosorna slagit ut, dom är rosa & jättefina. Vilken härlig överraskning! Men ALLA andra blommor var stendöda. Lite trist. Trädgården känns lite sisådär just nu, jag vill så gärna "piffa" men det känns helt meningslöst när vi inte sa vara hemma så mycket i sommar. Får fixa till den när vi kommer hem igen!

Det här med semester är inte bara rosenrött, barnen har ingen dygnsrytm kvar och har jättesvårt att sova. Vilket gör att jag & mannen börjar blir frustrerade, det är inte så roligt att påbörja "nattning" vid 19-20 och fortfarande hålla på kl.23... det blir liksom inte så mycket kvar av kvällarna. Någon som har någon universallösning på problemet? ;)

Och nej Viktoria, det funkar inte att köra "det är natten NU" mantrat ;)

Nu ska jag gå & pussa på mina barn.
Ha en fin dag!

Kram
/Lina

1 kommentar:

  1. Vi längtar redan tills ni kommer ner igen!Kram på er!//Malin

    SvaraRadera