måndag 31 maj 2010

Rapport från sjukstugan

Idag var jag till vårdcentralen med småtrollen. Resultat, en halvsvettig mamma*, en liten sork med öroninflammation och en liten tös som har trångt i luftrören. Så det var bara ett hämta ut kåvepenin ill Henry och Alice får inhalera samma saker som Henry from nu. Stackars barn.

*
- varför har de så små undersökningsrum att man inte kan ta med vagnen?
- varför måste man byta rum flera gånger & sitta ner & vänta lite här & lite där?
- varför vill inte en 9månaders bebis inte sitta still utan bara rymma?
- varför måste barn alltid bajsa på sig när det är som mest olägligt?

Efter vårt lilla besök på vårdcentralen var alla döhungriga då det drog ut på tiden med alla inhalationer & grejs. Då var det fokus på MAT. Allra närmst låg en thai/kina buffée så jag & kidsen gick dit. Det gick fint men det är inte helt avslappnat att gå själv på restaurang med 2 barn. HAHA. Men det gick bra. Alla fick i sig lite mat och ingen större katastrof inträffade ;)

Nu ska jag vila mig i form till vårruset som är på onsdag!!
Halsen värker så det känns bäst att bara softa & dricka lite the.

tjingeling /L.

3 kommentarer:

  1. Det är inte klokt det här! Och en annan reflektion: du är världens bästa mamma!!!

    <3

    SvaraRadera
  2. Tack vad du är gulig!! Det kan jag leva länge på ;-) Pusss

    SvaraRadera
  3. Ja eller GULLIG, jag avskyyyyyr mitt tangentbord.

    SvaraRadera