torsdag 27 maj 2010

Påväg hem till oss!



Så äntligen klickade jag hem Leilas kokbok, jag är mycket förväntans full! Hennes andra är väl bläddrad, tummad & aningens kladdig så nu ska det bli lyxigt att få slå upp mittuppslaget på en alldeles ny & höra knastret. Dricka en kopp kaffe och bläddra igenom den nya för lite inspiration!



Den här är på väg hem till Alice! Hon har redan en bok som heter "Vem är arg" och hon älskar den boken, varje kväll säger hon "arg arg" och det betyder att vi ska läsa den boken. Och varje morgon så kommer hon tassandes med sin kudde, sin filt och "arg arg-boken". Tror den här blir en bra födelsedagspresent till lilla fröken.
Apropå presenter så har jag frågat henne vad hon önskar sig i födelsedagspresent men jag får inga kloka svar. Men här kommer lite försök till önskelista...
- ett garage i flera våningar som man kan köra med bilar i
- en babuschka (rysk docka i trä som man "staplar")
- hon tycker det är roligt att ha halsband & armband & sånt på sig.
- duplo, hon har en liten "grundlåda" men kanske några nya roliga bitar
- brio järnväg, jag köpte några bitar & 3 vagnar på en loppis men hon skulle behöva några bitar till för dom kan bara åka runt runt i en liiiiite cirkel
- en cd-spelare (väldigt basic som hon kan ha i sitt rum)
- pussel
- någon rolig uteleksak
- kläder har hon ca strlk 98
- kanske någon fin leksak från en riktig leksaksaffär (kan vara så att det är mest mamman som vill ha det ;)
Det är jättesvårt att veta vad hon vill ha, det här är en ren chansning utifrån vad hon brukar gilla!
Tänk att hon snart fyller 2 år så i helgen blir det kalas i dagarna två!
Kram Lina
Ps. Bilderna är lånade från Adlibris.com där jag förövrigt även beställt böckerna ifrån!

2 kommentarer:

  1. Åh jag är SÅ sugen på den där också, men jag har inte vågat köpa den för det känns som en nästan given födelsedagspresent från anyone som känner mig, typ.. När förra släpptes fick jag ju den i två ex - av du min fina vän och av min kära make. Så vi får väl se hur många ex jag måste byta den här gången.. ;))

    Bra med presenttips till Alice, tackar! :)

    Puss!!

    SvaraRadera
  2. Lisa det känns verkligen som en given present till dig! Men inte från mig den här gången!Tror jag sabbade lite för min käre make nu när jag klickade hem den bara några dagar innan morsdag..

    SvaraRadera