torsdag 13 maj 2010

Mys, mys, mys & en faceplant.


Vilken underbar dag det varit, strålande sol hela dagen, lunch på öfre med världens goaste Ida. Hon hade massa roligt att berätta och strålade som en sol, energin bara sprutade ur öronen på henne. Underbart att se!! You go girl!


Sen blev det lite shopping och sossesnöret tillbaka till förorten.


Jag hämtade Alice på dagis och sen skulle vi gå till parken. På vägen dit håller Henry på och bråkar massa med Alice, han drar henne i håret om & om igen. Stackars lilla Alice blir tillslut ledsen och medans jag tröstar henne så händer det som INTE får hända. Henry ramlar ur vagnen, med huvudet före rakt ner i asfalten.

Då kände jag mig som världens sämsta mamma.

Så vi tog en omväg till parken via ett litet kondis för att trösta oss lite. Henry sov och Alice och jag hade sååå mysigt, vi åt bullar och drack kaffe & festis. Alice är så söt och hälsar glatt på alla vi möter och säger hej då när vi ska gå. Gud vad jag skrattar åt henne ibland, lilla sötstrumpan!


Sen gick vi till parken och lekte i sandlådan, gungade, åt vindruvor och mös massor. Underbara ungar, jag kände mig som världens lyckligaste. (Ni ser, det vänder fort som tur är) Barnen tyckte nog också att det var mysigt för dom ville aldrig gå hem, till slut lyckades jag dock få med dom (kl.17.10!!) Galet sent för en småbarnsfamilj, då brukar ju näsan maten stå på bordet. På vägen hem fick jag binda fast Henry i vagnen med min sjal, det är inget skämt! Han har blivit helt vild IDAG och vägrar luta sig tillbaka i vagnen, nej han skall sitta framåt - allra minst rakt i ryggen iallafall. Cirka 2 timmar innan han ramlade ur vagnen så tänke jag att NU är det dax att fixa en bygel eller liknande till vagen.. men jag hann ju inte så långt. Imorgon är de jag som fixar en sele!

Kvällen avrundades med pizza & rödvin och nu längar jag bara efter långledighet med hela familjen. Vi ska bara pyssla i trädgården, fika, grilla och umgås med barnens farmor & farfar som kommer på besök!

Ja och så här fin blev han efter sin faceplant...


Kram & godnatt
/L.
Ps. I natt har jag en ny strategi, ikväll när Henry vaknade och var otröstlig så gav jag till slut upp (jag gav inget bröst!) men jag la ner han i sängen igen, gallskrikandes och så började jag "buffa" honom i rumpan. Trot eller ej men han somnade på 1 minut! Sen har jag testat det 1 gång till i kväll och det funkade lika bra. HAHA.
Nu du lilla vännen nu blir det du som får ligga i spjälsängen heeeeela natten. Här skall buffas till jag får "buff-arm" om det så är det sist jag gör. För tänk OM det funkar!! Håll en tumme e ni snälla ;)

2 kommentarer:

  1. ÅH vad skönt om det funkar!! Jag ska göra det samma i natt bestämde jag just! (Fast Melvin måste ju få äta ett par gånger, det är han ju inte av med än). Vi som haft så bra nätter har precis fått ordentliga problem. Mina påsar under ögonen är inte att leka med.. Får försöka åtgärda snabbt och det passar ju bra en långhelg när man kan turas om att få sova ut lite... ;)

    USCH för att ramla ur vagnen! Isak gjorde det när han började klättra och ha sig, det ändrades också över en natt, och vi var till akuten med honom. Skitläskigt var det!! Bra att det finns tröst i bullform!

    Ha en mysig helg och hälsa Blomérs Sr.. ;)

    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Men, skrotis!Min lilla plutt....sitt still i vagnen!Bra med sele till "vildbasar"!Ska börja kalla honom för "Buffa". Kram från Gudmor!

    SvaraRadera