tisdag 4 maj 2010

Mycke snö men ingen ficklampa.

Ja, eller mycket att göra & väldigt lite tid! Det är mitt liv i ett nötskal just nu. Men annars så har jag det väldigt bra i mitt lilla nötskal.

Valborg var dock en sorglig historia, först firade vi ensamma vilket inte alls är så som man ska fira valborg tycker jag, sen började det regna när vi skulle grilla & efter maten så somnade jag i soffan - helt slut efter en vecka utan sömn. Ja så det var den valborgsmässoaftonen. Kul.. Noterar genast till nästa valborg: gör om gör rätt!

I söndags var vi till Onebuing och hejade på min bror som körde enduro och sen hade vi lite försenat kalas för honom. Mycket trevligt, jag gillar att vara på race! Ska slänga upp några bilder här sen men mitt fotoprogram hänger sig bara nu.

Och i måndags var mina barndomsvänner här med sina barn, det var såååååå himla mysigt (och ett totalt kaos med 4 vuxna & 7 små...).

Idag så har jag varit till en öron-näsa-hals doktor med min lilla prins. Och NU så såg allt bra ut så vi får väl avvakta & se hur det fortlöper. Doktorn sa att har man 3 öroninflammationer på ett halvår så är det väldigt mycket och man bör överväga en operation. Henry har väl haft 5 om jag inte räknar fel.. Men vi avvaktar tills i höst & ser om det inte kan rätta till sig ändå. Hoppas!
Henry tyckte som vanligt att det var LATJOLAJBAN att var hos doktorn och spelade AllanBallan.. Men bättre det än att han gråter ;)

Han kämpar på med sin krypning, än så sitter det inte men han tar sig fram på sitt eget lilla sätt och försöker resa sig upp emot sker som kommer i hans väg och sitta - det vill han INTE. Nej han SKA stå. Envis som en gris.. phu.

Men hörrni, gissa vart jag var idag? På ROOM, dom har ju öppnat igen i PUB.. Ja jisses så mycket fint. TUR för mig och min plånbok att jag hade ont om tid...

Sist men inte minst, "projekt trädgård" går framåt. Älsklingen jobbar & sliter och igår fick han hjälp... av några Irländare.. Vi är tydligen dom enda i detta långa land som inte sett på nyheterna att det är ett riktigt PACK och att man ska passa sig för dom.. Ops. Nåväl, vi är en stor en fattigare på tomten nu iallafall & det var ju skönt!

Natti Natti.
Imorgon blir det fika, fika, fika för hela slanten!

Ps. har inte tagit ett endaste löpsteg än, ångesten kommer krypande.. Det kommer ju att gå jättebra det här. verkligen..

1 kommentar:

  1. Vi opererade in rör på Alex när han var 11 månader och vi har aldrig ångrat det. Det visade sig att han hade jättemycket vätska bakom båda trumhinnorna och hörde dåligt.
    Efter det kom talet igång som ett flytande vatten och han har bara haft 2 öroninflammationer, och endast 1 som krävde penicillin.
    Hör av dig om du undrar något.
    Hoppas vi kan ses snart, synd att jag inte kunde vara med på daten.
    KRAM

    SvaraRadera