onsdag 12 maj 2010

Loppis

Ett annat loppis-projekt jag har är att köpa blåa tallrikar. Jag har kommit en liten bit på väg men jag behöver ett gäng till.

Tallrikarna skulle vara perfekta i min sommarstuga!
Nej ni har inte missat något, jag har inte köpt den än. Men den ska ligga på Gotland, vid havet och vara i kalksten.. Så som ni förstår är det bara en tidsfråga innan den är min ;)


Tills dess samlar jag tallrikar, dom funkar även fint för fika i trädgården och grillmys tycker jag. Ibland blir allt så vitt & strikt och då måste man bryta av med lite loppisfynd!

Så om ni springer över någon fin blå tallrik så köp den gärna åt mig! Jag har bara två krav;
1. Den ska vara blå och flat (men storleken spelar ingen roll alls)
2. Den får inte vara dyr - det är grundregeln när man loppis-shoppar!

3. Jag vill inte ha en servis, jag vill ha massa olika (knasigt va)

puss

2 kommentarer:

  1. Lina min darling, kan inte du följa med mig på loppis när ni är här? Jag försökte en gång och blev helt chockad!! Är det bara i den här stan som man måste ha värsta strategin, vassa armbågar, karta och ingen som helst hänsyn för andra människor för att kunna gå på loppis? Galet var vad det var! Blev typ tokstressad och började hyperventilera.. ;)

    Men jag är nyfiken på att se om jag hittar fina uppläggningsfat, sideboard till matsalen, nån hallmöbel osv.. :) Och du verkar ju vara expert! ;)

    Ja! Det gör vi! :) Öppet varje lördag (Smögen får vi ta efter)!

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Klart vi ska!! Jag älskar loppis:-)
    Inte för att jag är något proffs men en viss rutin har jag nog fått vid det här laget ;)

    puss

    SvaraRadera