måndag 10 maj 2010

knasunge

Doktorn sa att det är jätteVIKTIGT att Henry får i sig mycket vätska. Men det är lättare sagt än gjort när ungen varken dricker välling ur flaska eller vatten ur pipmugg..

Jag försökte ge honom vatten nu. Då tog han in lite i munnen, tittade på mig sen bubblade han ut allt på tröjan - som när man "kokar kaffe" i vatten ungefär. Jag tittade på honom & sa Neeeeeeeeeej så får du inte göra, du ska dricka vattnet. Då tittar han på mig med 2 små pillimariska ögon och skrattar alldeles hjärtligt - så som bara bebisar gör. Det liksom gurglar alldeles hjärtligt. Jag försökte igen och igen och igen, och han spottade ut vattnet & skrattade som en galning om och om igen. KNASUNGE. Det är inte lätt att vara mamma alla dagar.

Men han verkar ju ha humor iallafall.

1 kommentar:

  1. Men Henry din busunge, du måste dricka massor om det är det doktorn säger! Så att du kan bli frisk och sova i eget rum och sluta nattamma så att din mamma kan få sova om nätterna.

    Om du gör allt det så ska du få en jättefin present när vi ses nästa gång - okej? ;)

    Bra! Puss på dig gullunge!

    SvaraRadera