tisdag 11 maj 2010

I did it!

Mina löparskor är härmed invigda! Känns bra. Jag har ju haft lite lätt ångest (stor underdrift) att jag inte tagit ett endaste löpsteg tidigare. Men nu är det alltså gjort - TJOHOO!

Det värsta är att jag ser så snabb ut, jag har bytt ut hipphopparbrallorna & en stor luvtröja i strlk L från -93 mot en löparstass.. så nu är det upp till bevis känns det som.

Jag läste på lite om hur man skall lägga upp träningen för att klara milen så småningom men det lät så himla töntigt så jag klarade inte av att följa det programmet.

Promenera 5 minuter, jogga 1 minut, promenera 5 minuter, jogga 1 minut, promenera 5 minuter, jogga 1 minut, gå hem. Upprepa 3 ggr första veckan. Sen fortsätter det så men man får springa liiiite mer för varje vecka. Men jag ska ju för 17 springa milen i år inte år 2013 - så jag får nog lägga i en lite högre växel.

Men med tanke på att jag inte sprungit sen Dackefejden så tog jag det lugnt - jag kände mig riktigt förståndig. Körde lite PW som uppvärming sen sprang jag till Vällingby & tillbaka. Vet inte hur långt det är, det är inte så långt men jag var ute i 35 minuter och det kändes som en mycket bra start.

Jag känner mig riktigt peppad!!

Nu håller jag tummarna att "asset" hänger med och inte går i strejk.

3 kommentarer:

  1. Det är till och med en GRYM start!! Du är SÅ duktig, loppen kommer att gå som en dans för nu är det värsta gjort! :) PUSS!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack Vännen - du är min största supporter! Kram L.

    SvaraRadera