tisdag 25 maj 2010

Hurra för lite regn!


Idag åkte min assistent fram! Ja eller mammas om jag ska vara korrekt men den bor iallafall här på obestämd framtid. Det är onekligen alldeles perfekt bakväder idag. Vet inte om jag törs säga det högt men jag blev glad när jag såg att det var regn idag. Dels så har jag den sötaste regnrocken av alla, en lila med rosa små prickar på och med den på sig och mina svarta gummistövlar så är det ett rent nöje att traska ut i regnet. Så efter att ha promenerat till dagis och tillbaka så tycker jag att det är alldeles legalt att vara inne resten av dagen och bara pyssla. Så idag skall bakas bullar och så tänkte jag påbörja ett litet projekt att sy ett flaggspel eller vimplar kanske det heter - att sätta upp i barnens rum. Vi får väl se om det blir något...

Ha en fin dag där ute!

2 kommentarer:

  1. Herregud vad du bloggar i sjok.. :)

    Inget. Inget. Inget. Inget. KABAM (läs: kabÄM!!)! 5011 inlägg på en gång! ;)

    Bra med sandlådehäng, bra med assistent, bra med syprojekt (om de blir av), bra med spring!

    BRA med så många fina bilder från Skansen, mycket söta barn och mammor!

    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Lisa, jag känner en till som brukar blogga i sjok... ;) Det är väl så det är, ibland har man all tid i världen och ibland har man ingen :-)

    Kul med så många tummen upp!
    puss

    SvaraRadera