måndag 10 maj 2010

Gott om tid tycks det vara ont om.

Tiden bara rusar iväg och när jag inte bloggat på några dagar liksom bubblar det i mig om massa saker att skriva om, mer eller MINDRE intressanta ;) Men jag kan liksom inte få styr på allt.. och ibland känns det knasigt att jag inte skriver om saker som hänt som är ROLIGA, allt mitt gnäll och tjat om sjukdomar & sömnlösa nätter - det förstår jag att det är inte så himla roligt att läsa om. Men ändå så skriver jag om det. Men det är ju min verklighet och bloggen är en spegling av mitt liv. Sanningen. Ingen rosenröd "allt är så himla perfekt hos oss" story..

Helgen som var gick inte bara i sorgens tecken, den bjöd även på massa härliga möten!

Först så fick vi finbesök från öjn! Alldeles spontant och super roligt! Jacob & Sabina var på fastlandet & tog sig tiden att titta in på en fika. Sånt gillar vi!! Kom på middag nästa gång vetja! Förutom att dom två är ena riktigt trevliga filurer så är Sabina gravid & det var så hiiiiiiimla kul att få se hennes fina mage!!

Nästa möte var dop! Bästa vännerna familjen B hade dop för deras lilla Gustaf. Mycket trevligt! Enligt traditionen var det hemma i deras vardagsrum - för traditionen bjuder även på skitväder när dom har dop för sina söner. Deras präst är en gammal narkoman om jag inte missminner mig helt & han är alldeles galen och mycket underhållande. Han sa bla att idag prioriterar vi teknik & datorer framför att umgås med vår familj. Usch, det lät alldeles hemskt. Facebook det var tydligen "djävulen" själv.. ops! Med uppsvällda kalasmagar begav vi oss hemåt igen..

.. och då kom Eric & Lina på söndagsmiddag!!! Bara det i sig är såklart väldigt trevligt men det fina i kråksången - som jag inte tror jag skrivit om är... trumvirvel... Dom har köpt hus!! I Spånga!!! HURRRRRRRAAAAAA!!!! Jag är sååå glad! Vi tog en promenix och tittade på huset dom köpt, jättefint. En atombomb skall brisera ut 2 toaletter & ett kök och sen blir det inflyttning i sommar. Det kommer att bli grymt!

Det känns så lyxigt att vi har massa GODA VÄNNER precis här där vi bor, allt blir så mycket enklare då. Som idag tex, då gick jag hem till den andra familjen B (jag vet det e lite komplicerat det här) och hängde med barnen efter dagis och vips blev vi bjudna på måndagsmiddag - jo men tack så trevligt! Och så enkelt.. eller som Malena Ernman skulle sagt "det e ingen kostigt allllls"..

Livet är härligt!
puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar