torsdag 20 maj 2010

En dag som denna.

Idag var det förskolansdag på dagis så det kändes bra att lämna lilla fröken där. Hon möttes av ballonger på gården och sen skulle det blåsas såpbubblor & grillas korv på dagen. Det verkade som en mysig dag för henne.

Jag måste bara berätta, hon är så himla söt när jag hämtar henne på dagis. Varje dag när jag kommer blir hon sååååååååååååååååååå glad och hennes små ben går som trummpinnar när hon kommer springandes men så kommer hon alltid på när hon är halvvägs att hon måste säga hejdå till sina fröknar - båda två. Så då rusar hon tillbaka, slänger sig i famnen på dom och kramar om dom och säger hejdååå. Sen rusar hon till mig och ger mig världens kram och tycker att vi ska gå hem nu. Helst nyss. Sötfia.

Efter jag lämnat på dagis idag så skulle jag åka direkt till Bålsta & träffa mina gamla tjejkompisar från skoltiden. 4 av 6 är mammalediga nu så det är så himla kul att vi kan ses lite då & då! Precis när jag skall åka iväg så lyckas jag ha sönder fönstret på bilen på passagerarsidan. Morr. Så himla onödigt. Jag råkade trycka på elhissen där solskyddet satt och det drogs ner i dörren och fastnade och sen gick elhissen sönder. F**k, f**k, f**k! Ringde bilia och dom kunde ta emot i nästa vecka.. Men efter viss påtryckning från min sida så fick jag komma direkt.
Bilia - Lina 0-1.

Tack & bock! Konstig det är hur det fungerar.. Men jag klagar inte, utan tackar snällt att teknikern kunde omprioritera sin dag och ta emot mig. Så nu är det fixat.!Dom har riktigt schysst timpenning måste jag säga, känner ingen konsult som tar så bra betalt. Grattis bilia!

Bilia
- Lina 1-1 (fast det känns mer som Bilia- Lina 10-1...)

Efter det lilla avbrottet från dagsplaneringen var det plattan i i mattan & raka spåret till Bålsta. Körde såklart lite fel och sen hamnade jag bakom värsta bromsklossen - men sen, till slut så kom jag fram! Halleluja! Den som väntar på något gott....

Hos Mia var det lika trevligt som alltid. Solen sken & vi med den. Maten & fikat var gott & barnen snälla och som alltid gick dagen alldeles för fort. Idag hann jag knappt med att ta ett endaste foto, det här var det enda som blev...
The gang!
Mias lilla Hugo, Yvonnes Alica, Tinas Lukas och min lilla Henry!

Men tjejor, jag lägger upp ett nytt album på fejjan med bilder från sisst & kanske även lite från glöggmyset (bätre sent än aldrig!?)

Efter dagis så åkte jag & barnen till Vällingby och shoppade. Det tyckte dom var jättekul....
Jo då, dom skötte sig fint med tanke på att vi var där 15-17 och det brukar inte alltid vara tummen upp då på dagen. Så nu har jag iallafall fått tag på lite sommarkläder till dom men jag tyckte inte det fanns så mycket kul. Men nått var jag ju tvungen att köpa. Dom måste ju ha kläder på sig.

Vädret var underbart och jag klurade på om vi inte skulle åka hem & grilla men då visade det sig att min man hade smidit helt andra planer så han belägrade en uteservering vid Djurgårdsbron och satt där och hade det bra ikväll. Vissa har det bra!

Men vi hade det också bra, barnen badade och Henry är verkligen alldeles vild i badet. Han ställer sig upp i badkaret och far runt som en mindre tornado. Två riktiga praktvurpor gjorde han också som resluterade i 2 riktiga kallsupar. Men efter all värme så kanske det bara var bra - vätskebalansen borde vara återställd nu ;)
Det enda kruxet med att vara själv med 2 barn är egentligen när man ska natta båda två samtidigt i olika rum. Då räcker jag inte riktigt till känner jag. Det slutade med att Alice stod bredvid Henrys spjälsäng och babblade medans jag skulle försöka få honom att sova.. Ja ni förstår ju själva hur effektivt det är. Men det gick! Tillslut..
Sen nattade jag henne och precis när hon ÄNTLIGEN somnat så ringer hemtelefonen. Suck. Då blev hon klarvaken igen och det var bara att börja om på ruta ett. Jag var måttligt road. Men nu är det glömt! :-)

Imorgon är dagis stängt så då ska jag & barnen göra en utflykt till stan. Jag tror vi ska gå till Skansen men om vädret slår om så blir det junibacken eller kulturhuset. Oavsett så ska det bli jättemysigt! Jag känner mig så lyckligt lottad när jag kommer med min dubbelvagn med mina underbara små knallkorkar i.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar