söndag 9 maj 2010

Begravningen.

I fredags var det begravning för min älskade lilla mormor.




Jag hade varit ner till kapellet på torsdagen för att ta farväl och det var jätteskönt att få göra. Jag tror inte att man kan förstå att det verkligen ligger någon i kistan om man inte sett det med egna ögon.. Men mormor låg verkligen där, lilla mormor.

Begravningen var så fin. Mamma & morfar hade planerat och gjort allt alldeles perfekt. Det var så mycket "mormor" över hela arrangemanget. Så trots alla tårar så var jag varm om hjärtat & det kändes mitt i all sorg ganska bra. Mormor hade velat ha det så här. Hon älskade musik och mamma hade valt de vackraste psalmerna och sedan sjöng vår släkting otroligt vacker solosång. Hon sjöng bla "Time to say goodbye", på svenska, engelska & italienska. Det var magiskt...


Vila i frid mormor.
Du fattas mig!


..och du fattas morfar.

Jag får alldeles ont i hjärtat när jag tänker på honom som är ensam kvar. Han var så fin på begravningen & tapper. Lilla morfar.





Jag hade på mig mormors halsband på begravningen. Hon hade jämt det halsbandet på sig & när jag var liten så älskade jag att sitta i hennes knä, leka med halsbandet & stoppa stenen i munnen. Det kändes verkligen konstigt att trä det över huvudet.. mormors halsband. Det var med stor sorg jag satte det på mig men det var skönt att ha det på sig, hålla i stenen & tänka på mormor.

/L.



4 kommentarer:

  1. Fy, jag börjar gråta när jag läser detta. Usch, så jobbigt när våra älskade går bort.Vacka kort!Kram från Malin

    SvaraRadera
  2. Fint du skriver Lina! Jag beklagar ännu en gång...
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  3. Så vackra rader. Beklagar din sorg och saknad. Kram Cecilia M

    SvaraRadera
  4. Åh vilket vackert inlägg! Sorgligt, men otroligt kärleksfullt. Vackra bilder, särskilt på din morfar - den är alldeles alldeles underbar! Synd att den ska vara så förknippad med sorg..

    Ni verkar ha haft ett vackert avslut. Jag tänkte på er hela fredagen ska du veta.

    Och halsbandet - vilket minne!

    Stor kram min vän, du är fantastisk.

    SvaraRadera