söndag 25 april 2010

Projekt trädgård!

fortsätter...

Idag har vi varit ute i trädgården & pysslat lite.
Tänk så mysigt det är med en egen trädgård!

Jag hann även bläddra lite i min bok jag fick i födelsedag presen och tanken slog mig att jag har nog inte en Jasmin-buske i trädgården
- utan en Schersmin. Nåväl.

Note to my self: tvätta öronen nästa gång Yviss kommer på besök!


Patrik gick lös & sågade bort e stooooor ful enbuske.
Så nu ser man buxbomen, fast medaljens baksida är att den numera ser halv ut.
You cant have it all..


Lilla fröken gjorde 3hjulings-premiär!


... den som spar han har.

4 kommentarer:

  1. Åh vi har också en sjuuukt ful enbuske som jaag vill ta bort, men som F tycker är bra skydd mellan tomten och vägen..

    Och en doft-Schersmin står HÖGST UPP på min trädgårdsönskelista (nåväl, den är ju ganska kort)! Vi hade massa sådana buskar där vi bodde förut och de doftar alldeles underbart! Som smultron! Men de drar till sig bin så man behöver ju inte plantera dem precis där man vill sitta och fika.. ;)

    Vi spånar på en grej till vår trädgård som är ful och skrymmande, men som Isak visade sig ÄLSKA hos våra kompisar i Nora - och vad gör man inte för de små?

    Kan du gissa vad det är? :)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Glömde: Vilken underbar liten cykeltjej på cool trehjuling! Fining! <3

    SvaraRadera
  3. Åh vad trevligt att läsa, det låter ju riktigt trevligt med den där schersminen ;)) Jag ser verkligen fram emot sommaren nu & att få följa trädgården! Fredrik är en klok man, glöm inte det Lisa ;)Även om enen kanske är sjukt ful - det betvivlar jag inte.

    Men vad är det som ni skall införskaffa? Jag måtte ha riktigt dålig fntasi för det enda jag kan komma på är en gungställning & det kan väl ändå inte va så hemskt..?

    puss

    SvaraRadera
  4. Jo han är väl det.. ;) Men enen är ju halvdöd dessutom och jag tycker att vi kan sätta nåt annat där - typ en massa schersmin! :)

    Det som Isak blev helt såld på i helgen var ett sånt där schabrak till studsmatta med nät som står på varannan tomt. Han fullkomligt älskade den! Och vi HAR en plats för den som inte är mitt i trädgården och där vi har uppsikt från altanen, så vi slår nog till på en sån som en Valborgsöverraskning. Vad gör man inte.. ;)

    (det var rätt kul att hoppa dessutom... ;))

    Puss!

    SvaraRadera