torsdag 1 april 2010

Nu är det Påsk!

Utanför fönstret är det ett riktigt TRÅK PÅSK väder. Regn & rusk! Men liiiite glad var jag allt när jag insåg att det regnade imorse - då fick jag ju tillfälle att inviga min nya fina regnkappa från Noa Noa. En lila sötnos med rosa prickar!


Idag fick barnen vara inne på förmiddagen på dagis, det kändes som dagisfröken nästan hade dåligt samvete att dom inte skulle vara ute. Men herregud, finns det något mysigare än att vara inne & mysa när det smattrar på fönstren. Man måste väl inte vara ute till varje pris..?


Efter dagis ska vi till familjen B på ÄGGJAKT. Det ska bli spännande och mysigt att hänga med dom andra mammorna & deras kids. Ja och sen är det påsk! Imorgon far vi till onebuing, jag & mannen ska på 30års fest på kvällen och mor & far ska vara barnvakt. Det ska bli sååå kul!!! Men frågan är bara vad jag ska ha på mig, det är coctailtema.. och det innebar visst inte att man skulle se ut som en coctail ;)
Får göra en DJUPdykning i garderoben!


Sen blir vi kvar i Enköping och firar påsk! Jag hoppas på massa sol och vin :-) Sen vill jag hem och pyssla lite, det finns så mycket att göra och så lite tid känns det som. Gott om tid är det ont om...


I söndags hade Tessan & Tommy med sin påskägg till barnen. Det verkar nästan som att äggen var det som var mest spännande för sen den dagen skall vi springa runt med ÄGGen på huvudet.. och ni ser ju hur snygg man är..

Notera hur jag & Tessan får dela på det pyttelilla ägget medans prinsessan ska ha det mega stora...

GLAD PÅSK!!!

Ps. Mamma ringde nyss och berättade att hon köpt lammbog från Gotland - från Sorbysgård! Lite kul tyckte jag då det är vänner till familjen på öjn..

1 kommentar:

  1. GLAD PÅSK min vän! Låter som ni har en härlig helg framför er!

    Själva ska vi bara gå hemma och skrota och dona, förutom påskmiddag hos svärfar på lördag. Ska bli supermys det också! Och det ryktas om värme framåt söndagen så vi kanske hinner med en grillpremiär också! :)

    Pussa dina små från mig!

    <3 Lisa

    SvaraRadera