måndag 26 april 2010

Man saknar inte kon förrän båset är tomt

Tillstånds-status. Jag var på vårdcentralen med Henry idag & inte blev jag någe klokare av det (otippat?). Öronen ser bra ut & allt annat verkar bra. Dom tog stick in fingret på honom & han satt där så söt & tapper i mitt knä. Han sa inte ett pip medans jag satt bakom och tyckte det var sååå hemskt.. Jag e bara för blödig när det kommer till sprutor & sånt läbbigt. Tur att min lilla prins är mycket tuffare än mig!

Men han är fortsatt sjuk, han har feber & "virus" men ingen vet vad eller vad man skall göra åt det. Förut att ge alvedon... Läkaren skulle ringa mig imorgon igen och se hur natten har varit. Jag hade nästan lust att fråga vad det skulle vara bra för. Vad ska det vara bra för?

Om nu natten följer de 3 senaste nätterna så kommer han vara vaken, ledsen, otröstlig... och om det nu är så i natt också - kommer hon då bli klokare på det imorgon? Läkaren alltså.

Så nu har jag ställt in morgondagens aktivitet, vi skulle få besök av mina barndomsvänner & deras små barn. Men jag vill inte riskera att smitta någon så det är lika bra att ställa in. Tråkigt. Jätte tråkigt!

Sen tänkte jag vara lite förståndig & gå & lägga mig nu, mest för jag inte vet vad natten har att erbjuda mig ;) Den kan ju bli kaos, gråt & tandagnissel, 2 vakna barn & ingen man hemma eller.. alldeles alldeles underbaaar. Troligt? Nä.

Godnatt!

ps. Himla märklig känsla att vara ensam hemma. Alldeles ensam.
Jag saknar min man, min trygghet, min kärlek.

1 kommentar:

  1. Är det Patrik som är kon? ;)

    Låter inte som du har det så superkul just nu, tycker synd om er! Fortsätter att hoppas att H snart blir frisk. NÅGON gång måste det ju slå in!

    PUSS!!!!!

    SvaraRadera