tisdag 13 april 2010

@ home

Home sweet home!

Borta bra men hemma bäst, lite sliten klyscha kanske men ack så sann. Helgen har varit låååång & härlig. Den började redan i fredags med 2 födelsedagspresenter!! En kom på posten, en bok från familjen M på öjn - "hjälp jag är med trädgård". Det var ju huvudet mitt på spiken, speciellt efter mitt inlägg i torsdags. Stort tack, den har kommit i rätta händer! Den andra presenten var en kväll på stan med sötaste Lina & Eric. Låt mig säga så här, tiden då jag tog en lång dusch, fönade håret, plattade håret, valde kläder med omsorg, målade naglarna & tog ett glas vin under tiden tycks vara förbi.. Eller VÄNTA, inte förbi men iallafall på PAUS. Här gjordes allt i ett rasande tempo medans jag skulle se till att barnen inte hittade på något tok. Men jag kom iväg till slut och mötte upp dom andra på Story. Vi hade en underbart trevlig kväll med vin på Story Hotell, drinkar på Godot och efterföljande middag på "kåken"... Längtar redan till nästa gång!

Sen for jag & barnen och deras mormor till dalarna för att hälsa på min mormor & morfar. Morfar är så söt med barnen, han lever verkligen upp av dom. Han leker, fixar och tar hand om dom hela tiden. När vi skulle hälsa på min mormor så gick han & Alice hand i hand in på ålderdomshemmet. Tänk där gick dom tillsammans och det skiljer nästan 100 år emellan dom, Helt otroligt & så sött.

Men nu är vi hemma igen! Och dagen har försvunnit i en rasande fart ute i Barkarby. Jag var ju bara tvungen att åka dit och köpa det där bordet jag ville ha och när jag ändå var där så var det lika bra att uträtta en massa andra ärenden också. Känns bra!

Nu ser jag fram emot att få dricka vin med alla mammorna i spånga i morgon kväll. Vi ska gå på The Caledonian Inn..antar att det är de enda stället med utskänkningstillstånd här ;) Och sen på torsdag kommer två barndomsvänner hit på besök. Himla trevligt!

Nej nu gråter alla barn... !

Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar