onsdag 14 april 2010

Gråtande barn

det var nattens tema. Har ingen som helst aning om hur många gånger jag varit uppe i natt men tills slut vaknade jag ihoprullad i ett hörn fotänden av sängen. Jäsp.

Alice har hostat & snorat i natt men efter lite sovmorgon & frukost så var det fullrulle på henne så hon fick gå till dagis. Henry & jag har tagit en liten promenix och nu hettar det härligt på kinderna. Har en låååång todo-lista men jag tror jag hoppar över den för den innebär bara massa tråkiga saker man skall göra INNE. Jag vill inte vara inne en sån här underbar dag. Nej UTE ska man va. Punkt.

terrassen har jag ställt upp svärmor & svärfars * nya trädgårdsmöbler så dom sitter jag fint i på lammskinn i solen. Underbaaaaart! Jag tänkte att lika väl som dom står där & samlar damm i vår källare kan dom väl få komma ut & se dagens ljus nu när det är så härligt! ;)

Synd bara att vår trädgård ser ut som "hej-kom & hjälp mig"... men imorgon kommer ju Yviss, min barndomsvän. Hon är inte bara mamma - hon är trädgårdsmästare också. Grymt!

När jag pratade med henne igår så sa hon vänligt men bestämt: Gör nu inget dumt - ring mig först & gör sen, okej? Jag vill inte att du går "bananas" & gör massa tok..

... Eh.. jo.. det e bara en grej.. Min man ville överraska mig lite när jag kom hem från dalarna & då hade HAN gått "bananas" i trädgården... och tro mig, nog blev jag ÖVERRASKAD allt...

Så vi får väl se vad hon säger imorgon. Hon kanske bryter ihop totalt, faller ihop i en liten hög och snyftar "men vad har ni gjoooooooooort".. ELLER så kanske hon gör vågen. Vad vet jag. Det blir spännande att se! Framförallt ska det bli jättekul att träffas. Mia kommer också. Undra om jag skall göra en räd i källaren efter gamla fotoalbum....

Nu ska jag & min prins äta lite lunch och ikväll är det ju som sagt var VINKVÄLL med mammagruppen. LOVELY!!!

Ha en fin dag i solen!
Puss Lina

*Anders & Kristina: Jag lovar att ni får tillbaka dom så snart ni kommer nästa gång & de vita dynorna ligger kvar i sin förpackning i källaren ;) Ska ni inte komma & hälsa på snart förresten? Vi saknar er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar