torsdag 15 april 2010

Alice

är hemma med mig & Henry idag. Hon är lite skruttig.

Hon snorar & hostar och så trodde jag att hon hade feber men det visade sig att hon inte hade. Men jag tycker att hon kan vara hemma och kurera sig lite & mysa med mig & Henry.






Alice är inne i en underbar period nu, det händer mycket i hennes lilla värld. Hon iakttar oss och skall göra likadant och hon har stenkoll på allt. Igår när jag målade mina naglar så skulle hon promt göra likadant - så nu har hon 3 målade naglar. Så fint så...

Hon babblar massor och flera ord blir tydligare och tydligare. Bajs är ett ;) Men även katt har kommit på sista tiden. Och "papp-papp" betyder napp... Medaljens baksida är att lilla fröken har ett hiskeligt humör, hon är väldigt envis och blir riktigt sur om hon inte får som hon vill.

Hon är en stolt storesyster, hon älskar verkligen sin lillebror! Hon är så fin och omtänksam mot honom. Hon kramar honom och försöker hjälpa honom med det mesta. Hon hämtar leksaker åt honom och klappar han på kinden. Matar honom med kex och busar med honom i tid & otid. Söta lilla storasyster.

Framförallt så är hon såååå stolt över honom och vart vi än kommer så pekar hon direkt på Henry och säger "Henna" eller "Henny" om och om och om tills personen ifråga tittar på hennes lilla fina lillebror.

Det är kärlek det. Syskon kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar