torsdag 25 mars 2010

Vad har jag i min trädgård?


Nu har vi verkligen marsväder & det är inte så konstigt eftersom det faktikst är just.. mars! 25 mars, det känns alldels galet - vart tar all tid vägen?


Även om vädret pendlar fram & tillbaka så smälter det iallafall undan mer & mer snö och jag börjar ana att vi har en trädgård! Gissa om jag är nyfiken på den! Just nu smider jag storslagna romantiska, idylliska, mysiga & alldeles underbara trädgårdsplaner.. undra just vad det kommer att bli av dom..
Jag undrar även vad som göms i snö, jag ser att det verkar funnits en hel del rosor & enbuskar men bärbuskar och äppelträd lyser tyvärr med sin frånvaro. Lite synd. Men det ryktas om att det finns massa äppelträd i Madickenhuset söder om stan - så jag får väl åka dit & palla lite när det är dax ;)


När jag var ute & promenerade härom veckan så såg jag en gubbe som klippte sina träd och buskar, eller man "beskär" heter det nog.. Jag blev genast stressad & funderade på om det är NU eller aldrig!!? Tänk om man inte har så lång tid på sig?! Jag förstår ju att trädgårdsåret har sin todo-lista på när allt bör göras.. problemet är ju bara att jag aldrig haft någon trädgård och har inte minsta aning om NÄR allt skall göras. Våra hemska taggbuskar runt gården spretar åt alla håll & kanter & behöver sig en ordentlig omgång. Dt fattar tom jag. Jag tror att jag måste ringa min vän Y, som är trädgårdsmästare, så kan hon kanske inventera vår trädgård och ge mig lite tips!

Får väl muta henne med massa vin eller nått.. ;)


Apropå trädgårdsarbete så var jag på Åhléns igår & på deras barnavdelning hade dom fått in massa trädgårdsredskap till barn, piasavakvastar, spadar, olika krattor & söta trädgårdshandskar. Det känns som ett absolut måste! Om jag kittar hela familjen så kanske dom tycker att det är KUL att jobba i trädgården!? Kanske skall köpa ett par blommiga trädgårdshandskar till Patrik också, haha!
Det här söta lilla kittet skulle jag gärna införskaffa till min sommarträdgård...
(Text & bild lånat från Weibulls.com)

I samband med årets Kungliga bröllop mellan H. K. H Kronprinsessan Victoria och Herr Daniel Westling, som en del av Den Officiella Bröllopsserien, lanserar Weibulls en förpackning fylld med Svensk sommar. Produkten består av de viktigaste komponenterna för att skapa en traditionell svensk sommarbukett. Vi har valt ut våra allra finaste fröer av Riddarsporre, Blåklocka, Daggkåpa, Prästkrage och Fingerborgsblomma. Fröerna kompletteras av stilfulla blometiketter, en praktisk skopa för planteringsarbetet och ett vackert satinband med Den Officiella Bröllopsseriens grafik.

Kram Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar