tisdag 23 mars 2010

tummen upp

Nu skolar jag i Alice på nya dagiset! Igår var vi där tillsammans mellan kl.9-10.30, första timmen var lilla fröken väldigt avvaktande & bara kollade in allt & alla men sen släppte det och hon stack iväg och lekte med några andra barn. Idag var hon på dagis 9-11.30, fast idag var hon alldeles själv! Jag var med henne första 15 minuterna på gården men sen sa jag hej då och gick hem med Henry.

Tyckte det ömmade lite i mammahjärtat när hon tultade runt där ute i regnet på den stora gården i sina regnkläder... pluttan.

När jag kom för att hämta henne var fröknarna alldeles lyriska & sa att Alice var sååå härlig & snäll & go & rar & alldels underbaaar....
Hoppsan! Berätta nått jag inte redan vet ;) Skämt&sido, det hade gått jättebra, Alice hade lekt med dom stora tjejerna ute på gården, 5-6 åringarna, hon hade helt sonika traskat bort till dom & sen hängde hon där med dom så länge dom var ute. Hon är tuff hon! Sen gick dom in & hade samling och det vet hon ju redan vad det är så hon hade bara tagit plats & hängt med! Men någon mat hade hon inte ätit idag.

Det känns toppen att det går så bra!!!

Nu sover äntligen båda barnen, varför skall dom göra allt växelvis? Deras mamma vill att dom skall göra ALLT samtidigt, eller kanske inte riktigt allt men sova kan dom väl iallafall göra samtidigt så jag får något gjort ;)

Idag hjälper iallafall vädret till lite för att få lite tråkiga saker gjort här hemma. Jag tvättar sängkläder, soffklädsel (jag har ju sagt att det är iiiiiinga problem att ha vit soffa med barn så jag får stå mitt kast ;) Jag har inställningen att vi inte skall göra för stora förändringar här hemma bara för att vi har barn, man måste kunna ha tända ljus på borden, blommor framme, vit soffa osv. Och i det stora hela går det ganska bra tycker jag!

Ikväll får vi middagsgäster, några gamla reseledarkompisar som vi inte träffatsjääääääääätte länge så det ska bli super trevligt! Kanske skall svänga ihop något till efterrätt, såg ett recept med sega chokladrutor nyss.. hm.. såg väldigt smarrigt ut!

Kram Kram

2 kommentarer:

  1. Vad härligt att det verkar fungera bra på nya dagiset! Alice är ju en cool tjej - klart hon ska leka med de stora brudarna. =)
    Idag var första gången Elin faktiskt verkade GLAD när jag lämnade henne på dagis, tjoho!! Tänk vad det kan göra att hela dagen känns mycket lättare, det tar verkligen på krafterna att se sitt barn ledset. Men nu har jag njutit av en kopp kaffe i solen, underbart!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Carina Bringmyr26 mars 2010 kl. 11:26

    Jag tycker att Alice verkar vara VÄLDIGT lik dig Lina =))
    kram Carina

    SvaraRadera