torsdag 11 mars 2010

Nu är det min tur!

Jag tror bestämt att jag måste ha ett par fina träskor nu när jag har ett hus! Det verkar väl logiskt!? Man behöver ett par "hopp-i" skor nu när våren knackar på dörren och jag vägrar ha mina urfula foppatofflor. Jag kan knappt förstå att jag ens erkänner här på bloggen att jag äger att par. Men det är en historia för sig. Att jag äger ett par alltså..

När jag var liten hade min mamma ett par vita träskor med kurbitsmålning på & jag tyckte att dom var såååå fina. Nu tycker jag att det är min tur att ha ett par fina träskor med kurbitsmålning på, som jag kan sitta & vicka på medans jag dricker en kopp kaffe i vårsolen!


Träskor känns väldigt hett nu och det finns en uppsjö av tillverkare & modeller men just för ändamålet känner jag att jag vill ha äkta vara! Just dom här kommer från Nusnäs & där åker vi förbi varje gång vi åker till Orsa, det kanske är dax att stanna till där snart...

Förra sommaren köpte jag ett par träskor från Swedish Hasbeens & det var helt klart sommarens stora favorit. Trots att jag var höggravid kunde jag gå i dom ända in i slutet, även fast att dom hade en ganska hög klack :-)

Jag är lite svag för saker som jag har en "anknytning" till, så här hemma finner man lite smått & gott från gotland & dalarna - eftersom det är där våra rötter finns.

Ikväll hittade jag den här hemsidan med massa fina saker från dalarna, där finner man, förutom träskorna, allt ifrån Leksands stolen till ursöta "dalakläder" för barn, http://www.dalaliv.se/dalastil.html

1 kommentar:

  1. I vår webshop hittar du en massa olika träskor
    www.tessamimmiclogs.se

    SvaraRadera