söndag 28 mars 2010

Kan man verkligen reklamera en fika?

Igår fyllde min älskade år & jag försökte göra det till en fin dag på alla tänkbara sätt. Sovmorgon, otroligt vacker sång & presenter på sängen, American pancakes till frukost, lunch serverad i soffan som önskat, han fick bestämma vad vi skulle äta till middag MEN... när det var dags för eftermiddagsfika så slängde jag bara fram lite kaffe, biscotti & några mariekex (dom var ju tänka till Alice....) och ni skulle sett hans min..

- vad är det här?
- Fika! :-)
- det var då det TORFTIGASTE födelsedagsfikat jag någonsin fått... *hundögon*
-men älskling då, vad ville du ha då? Tårta?
-Jaaaaa
- Men varför sa du inte det då när vi var på stan & handlade?
- Tänkte inte på det då.. men titta på det här.. (blickar ut över det TORFTIGA fikat som dukats fram...)
- VÄNTA, jag fixar!

Shit vad skulle jag nu hitta på?.. Vi skulle ju inte varit hemma idag så jag hade inte förberett något alls. Och födelsedagar som är sååå viktigt för min älskling.. (attans!!!!)

Så fram med en glasstårta som låg i frysen & så letade jag fram ett rosa tårtljus och sjöng sååå vackert än en gång (Alice dansade med och applåderade glatt när jag var klar så hon tyckte nog iallafall att det var vackert)

.. och Patrik log, var åter glad & smaskade i sig glasstårta för glatta livet.

Åh phu, jag klarade det ;)

puss L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar