tisdag 30 mars 2010

It's fu**king lovely!!

Idag var en sån där dag som man vill att alla dagar ska vara - it was fucking lovely!

Efter att ha lämnat Alice på dagis tog jag & Henry pendeln in till stan. Tänkte på låten "åååå åka pendeltåg" och garvade åt mig själv i smyg. Kände mig på ett strålande humör och längtade halvt ihjäl mig efter att anlända the CITY. Avgaser, stress & buller - att man kan längta så!

Jag hade planerat att hinna med lite shopping innan min lunchdate så jag satte av mot Åhléns city, men väl framme så såg det så himla konstigt ut.. Hade dom byggt om? Vart 17 går man in?
-Jaha, klockan är inte 10 än och dom hade inte öppnat...
HAHAHA, vaddå småbarnsmorsa från förorten.

Sen var det sushilunchöfre med 2 donnor. 2 donnor utan barn! Tänk så befriande att bara prata jobb, bröllop, bortamatcher & jobb. It's fu**ing lovely!

Sen letade jag med ljus & lykta efter ett par galonhandskar till Alice men det var sopslut i hela stan. Får ta nya tag!

Åter mot förorten. Hämtade Alice på dagis & fick åter massa beröm om hur fantastisk Alice är & hur bra det går för henne. Its fu**ing lovely!

Väl hemma dukade vi ut fika och satt i solen och njööööt! Kände mig som världens lyckligaste när jag satt där på vår snea trapp med min kaffekopp i solen och tittade på min fina familj och vår fula trädgård. Det här, det är livet på en pinne! It's fucking lovely!

Sen pysslade jag & Alice lite i trädgården, vi påskpyntade lite - klädde in en en i massa fjädrar och sen krattade vi lite här & där. Vi hade ju fått en kanonfin kratta i födelesdagspresent som skulle invigas. Vips var kl.17 - och det var fortfarande såååå ljust, fint & varmt ute. Its fu**ing lovely!

Så har jag fått ännumera födelesdagspresenter på posten! Det är inte klokt, när man fyller 31 borde man väl på sin höjd på ett knippe tulpaner men jag har fått så mycket fint! Idag fick jag presentkort på vin till vinkällaren och ett annat presentkort på Afternoone tea på Grand Hotell. Its fucking lovely!

Som pricken över i så kom kaffebryggaren idag också!

Jag var så upprymd när jag skulle laga mat att jag var tvungen att ta mig ett glas vin! På en tisdag! ITS FUCKING LOVELY!

Pusss


5 kommentarer:

  1. :) Du är rolig du.. Varför har du censurerat vissa Fu**ing och andra inte..? ;)

    Hur som, supermysig dag idag här också! Och allt blir extra underbart med hus! Basta! :)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Åh vad f**ing underbart det låter.
    Puss på dig vännen, hoppas vi ses på fredag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Och ännu en present är på väg......någon tomte i Tomteboda har schabblat till det men "den kommer vilken dag som helst" puss/Malin

    SvaraRadera
  4. "hemma" i enköping finns det galonvantar på ica maxi, ett tips kanske! även coop och m-huset brukar ha.

    SvaraRadera
  5. Lisa: det är bara för att jag är så ROLIG, tokig, knasig & alldeles alldeles inkonsekvent ;)

    Therese: F*n va kul!!! Ser verkligen fram emot det! Men vad 17 ska man ha på sig? Ahhh!!

    Malin: Åhhh vad spännande!! Jag skall genast sätta ,mig vid brevlådan och vänta!

    Anonym: TACK för tipset! Vi ska till Enköping i påsk så då får jag ta mig en tur i jakten på ett par galonisar!

    Kram Lina

    SvaraRadera