måndag 1 mars 2010

Energi

Underbara helg! Underbara vänner! Underbara fina lilla familj!

Ja ju mer jag tänker på det desto mer inser jag att jag har det alldels för bra! Eller vänta, inte alldeles för bra - jag har det BRA -precis som det ska va!

I fredags var det tjejmiddag med härliga bruttorDalarö (och ett smärre zoo, inte att förglömma). Himla mysigt att komma iväg själv & bara snacka lite skit. Eller Henry var också med men han e så snäll så det är bara att "stoppa" ner han i väskan & dra iväg ;)

Vi sov kvar där ute & sen var det låååååååååååång frukost med våfflor på lördagen. Våfflor & glas! Ida sa att man inte kan äta glass så tidigt på morgonen - kl.10 - det är ju nästan eftermiddag då! Så vi andra åt glass till frukost! Och det gick så bra så bra :-)

Sen var det "hemma-mys" med familjen på lördagen! Söndagen började med en favorit i repris, american panncakes. Jag hade nog eventuellt glömt att berätta för Patrik om min våffefrossa från gårdagen så han vill nog surprica (?) med lite med god frukost! Och det uppskattades såklart.

Sen bjöd vi över våra underbara vänner - familjerna B på fika. Men så kom jag på att vi inte hade något att bjuda på så Alice & jag bakade bullar. Det blev bullfrossa, massa bus & lek och ett himla tjatter högt & lågt. För någon utomstående skulle det säkert se ut som ett smärre kaos men jag tycker det bara är fantastiskt härligt! :-)

Nu laddar vi inför nästkommande helg med Henrys dop! Idag kommer prellen på hembesök kl.17. Spännande! Borde jag kanske ha en bibel på sideboardet? Lite färska blommor bredvid? Och ett tänt ljus också? Eller hur är det man brukar göra?

Ha en fin dag!
Själv tänkte jag ta mig till V-by för fin lunch med fru B och lite shopping!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar