torsdag 18 mars 2010

Det kanske är dax nu..

Det här med TV-licens är ett känsligt & omdebatterat ämne känns det som. För mig har det varit som en sport att inte betala. Känns väldigt onödigt att betala en extra "skatt" för att se på TV & lyssna på p1. Eller?

Ibland har jag åkt dit men på något sätt nästlat mig ur det hela igen och alltså inte betalt någon avgift. Sist jag, eller vi åkte dit så pratade dom med min ärliga man.. men då ringde jag helt sonika upp dom och sa att det måste blivit något missförstånd.... hehe. Patrik suckade & skämdes för mig men det gjorde inget - för jag vill inte betala tv-licens. punkt.

Men nu har det hänt igen.. (ja det var naturligtvis inte jag som svarade i telefon den här gången heller) och det kanske är dax att börja betala nu!? Jag har passerat 30, är gift, har 2 barn, villa, volvo, lagade kalops till middag idag.. ja, det är nog dax att bekänna färg & börja pynta in!

2 kommentarer:

  1. Fasen vad man svär varje gång den där kommer. Jag betalade aldrig heller när jag bodde själv, men Fredrik är lika ärlig som din man.. :) Jag kollar typ inte ens på de kanalerna förutom när det är OS, Vasaloppet eller Mello. Och P1? Never.

    Men som sagt, vi betalar.. Och svär.

    SvaraRadera
  2. Jag vet, visst blir det en sport att inte betala! Tjejen som ringde till oss när vi bodde i Årstaberg suckade uppgivet är jag sa att vi "tyväääärr inte har någon tv, vi har så fin utsikt". Hennes spontana kommentar var "jaha, så det är alltså INGEN i ert hus som har tv?!? Och alla är födda på 70-talet..." Hur som, jag har i alla år sagt att jag ska börja betala den dagen jag flyttar till hus. Sagt och gjort - jag ringde upp och anmälde, SJÄLVMANT, tv-innehav, det lär ju inte vara vardagsmat för dem, ha ha! Så nu är Jerry alltid snabb att påpeka att "min" räkning har kommit när den dimper ner i brevlådan...
    Kram kram

    SvaraRadera