måndag 29 mars 2010

28 mars

det är min födelsedag!

Så nu kvalar jag in som 30+, FY! Det känns inte klokt, 30+.... jag tyckte nyss jag plankade in på motorgårn' - men vid närmre eftertanke så måste det typ varit 15 år sedan.

Men å andra sidan så känner jag mig oförskämt nöjd med vad jag uppnått & mitt liv vid denna tidpunkt i livet & det känns ju iallafall bra!!

Födelsedagen var en toppen dag, den började redan vid midnatt - då började Henry sjunga för mig - och han sjöng faktiskt hela natten (med några små uppehåll). Sen vid 6-7 då kom dom andra sötnosarna och sjöng så fint och uppvaktade med paket på sängen. Alice bar paketen och var så söt att mammhjärtat slog dubbla slag - tänk vad stor hon blivit vår lilla tjej.
Sen fick jag sova lite till.. tack tack tack!

Så var det ju det här med sommartid - att vi aldrig lär oss.. farmor brukar alltid försöka lära mig någon ramsa om trädgårdsmöbler som ska in & ut och klockan som skall fram & tillbaka. Men mitt stora problem är ju att jag inte ens kommer ihåg ATT klockan skall ställas om..

Nåväl, på eftermiddagen kom familj & lite vänner över på VÅFFLOR. Det ska det bara vara på vårt födelesdagsfika enligt traditionen. Patrik han gräddar våfflor för brinnande livet och jag far runt som en yr höna. I love it! I år var jag dock lite crazy och bjöd även på en morotskaka. Galet!

Jag känner mig sååååå uppvaktad, jag har fått så mycket fina hälsningar och fina presenter. Det har varit allt ifrån pelargoner, vin, jeans, trädgårdskit till en anmälan till TJEJMILEN!!!!

- va fan är det för en present?! Hur i hela livet skall JAG kunna springa 1 mil???? Jag som knappt kunnat masa mig runt 3an i gånsta spåret utan att få hjärtinfarkt & halvt dö. Det ingick visst löparkompis & coachning längs vägen iallafall.. Ja HERREGUD! Jag är i chocktillstånd.

men det är väl bara att åka in till stan och kitta upp mig, jag har ju varken löparskor eller träningskläder. Sen måste jag bara få ordning på mitt "ass", som det är idag så kan jag ju inte ens springa men jag har ju några månader på mig.

Kul, jag som ÄNTLIGEN skulle ligga i en solstol och dricka fritt med ROSÈ hela sommaren - jag ser det försvinna ut som ur en dröm och ersätts med energidryck och svettiga löparrundor.. Låter ju VERKLIGEN jättekul det här. Tack så jävla mycket ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar