torsdag 18 februari 2010

weirdo


Slår ni det ordet i ett svensk engelskt lexikon får ni med all säkerhet upp en bild på mig...

Igår fick vi brev från stadsdelsnämnden... Vi har fått en ny dagisplats till Alice. Nu skulle man ju eventuellt tro att jag skulle jubla & skutta runt i hallen i ett glädjerus. Men icke.

Jag kände mig mest "av", låg.. åkte upp till dagis. På vägen dit tänkte jag bara på hur vi ska göra. Jag tycker vårt dagis är bra, alla barn är goa & fröknarna likaså. Och kanske viktigast av allt, Alice trivs! Ska vi då rycka upp henne efter 2 månader där? Tidigare har kommunen sagt att om vi har riktig tur så kanske vi kunde få en ny plats efter sommaren nere i Spånga. Men nu gick det alltså mycket fortare & det hade ju inte jag räknat med..

Väl på dagis var det full aktivitet, alla barnen lekte & hade kul. Fröknarna berättade att i morse när Alice kommit till dagis (efter att ha varit hemma i två dagar) så stod alla barnen i hallen och ropade Alice, Alice, Alice kommer - värsta välkomstkommittén ... )vilket gjorde att allt bara kändes ännu mera fel).

På väg från dagis tänkte jag bara på det "andra dagiset", tänk om det inte är lika bra som vårt vi har nu? Tänk om inte barnen är lika gulliga? Tänk om dom inte "nattar" dom små på vilan? Tänk om det är "trötta" fröknar.. tänk om, tänk om, tänk om..

Men jag får göra ett studiebesök på det nya dagiset så får vi väl se hur vi gör sen. Men visst är det konstigt hur det kan bli, först var jag knäckt över att Alice skulle gå på dagis i Tensta & nu vill jag inte ta henne därifrån... fast det skulle onekligen underlätta med dagis i Spånga.

/L.

3 kommentarer:

  1. Hej fina du.

    Jag skickar dig härmed en massa kärlek och frisk energi *poff*! Jag vet att du kommer ta rätt beslut för du kommer sätta Alice bästa först. Jag vill också ge din mormor en kram.
    Vad har ni för er i helgen? Du ska väl inte möjligtvis in till stan i morgon va?

    Puss
    Ida

    SvaraRadera
  2. Tack sötnos!

    Jag hinner inte med någon tur till stan imorgon men kanske nästa vecka!! Helgen är lugn, inga större utsvävningar (de du ;) Är du sugen på att titta förbi? :-)

    pusss L.

    SvaraRadera
  3. Hej Lina!
    Första ggn jag skriver nåt här tror jag. Men jag kan förstå din oro och känsla. Jag tror det är kanon om du gör ett studiebesök, då kommer du få en bra uppfattning tror jag. Var inte rädd för att ställa en massa frågor under det besöket. Allt du undrar över kring rutiner och dyl.
    Sen är det väl så klart vettigt att fundera lite långsiktigt. Ni kommer väl troligen bo kvar där ett bra tag och Alice kommer så småningom börja skolan. Det kommer kännas oerhört bra för er och henne tror jag, om hon har ett gäng dagiskompisar som följer henne även in i skoltiden. Lycka till med beslutet och trevlig helg.
    Kram Cecilia M

    SvaraRadera